וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכמה ביוון: צנע תמורת סיוע

עומר רבין

2.5.2010 / 13:47

המדינה האירופית הקורסת תיכנס למשטר צנע קשה שיכלול העלאות מיסים וקיצוץ של 30 מיליארד אירו ב-3 שנים תמורת סיוע חילוץ משכנותיה ומקרן המטבע. פאפאנדראו: "לפנינו שנים קשות אך נעמוד בהן"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

באיחוד האירופי מתעוררים הבוקר, כך לפחות מקווים מנהיגי המדינות, לבוקר חדש בסימן פיתרון אפשרי למשבר החובות הקשה שפקד את היבשת ומערער את יציבות הגוש הכלכלי המאוחד. בתום ישיבות מאומצות בין נציגי המעצמות האירופיות, אנשי קרן המטבע הבינלאומית וממשלת יוון הושגה לבסוף הסכמה באשר לתנאי החילוץ של הכלכלה היוונית הקורסת.

חבילת הסיוע האירופי שתוגש לחילוץ מיידי של יוון תעמוד על כ-60 מיליארד אירו אך זו לא תוענק לממשלה באתונה ללא תנאים: על פי ההסדר שגובש תפעיל יוון תכנית התייעלות רחבת היקף במגזר הציבורי שאמור להביא להפחתה של 8 מיליארד אירו בתקציב המגזר. התכנית תכלול פיטורים המוניים, איחוד תקנים, הקפאת שכר לבכירים וכן ביטול בונוסים. בנוסף, יועלה המע"מ במדינה לשיעור מבהיל של 23% ומסים נוספים יוטלו על מוצרי ייבוא ובהם דלק, סיגריות ואלכוהול אשר ייקרו את מחירם בכעשרה אחוזים.

הממשלה תבצע הפרטה של מגזרי תעשייה מסויימים במטרה לייעל אותם ולהזרים כסף מבחוץ אל תוך המדינה – הכל במטרה להביא לצמצום ביחס הגירעון-תוצר של יוון ולהביאו לרמה של פחות משלושה אחוזים בעוד 4 שנים, כך על פי הצהרותיו של שר האוצר היווני, ג'ורג' פאפאקונסטנטינו.

ראש הממשלה היווני, ג'ורג' פאפאנדראו, התייצב היום אל מול שרי הקבינט שלו ופרס בפניהם את עיקר ההסדר עם מדינות אירופה ואת מחויבויותיה של יוון: " "בסוף הכהונה שלי יוון לא תפשוט רגל. היא תיוולד מחדש. זו לא הייתה הבחירה שלנו לקחת על עצמנו צעדים כואבים ולא הוגנים כאלה. הבחירה שלנו הייתה לנקות את המצב הזה מהמדינה ולהשיב את הכלכלה למצב תקין בדרך הוגנת מבחינה חברתית", הצהיר פאפאנדראו והוסיף: "אני מבין שעם ההחלטות הללו היום האזרחים שלנו ייאלצו להתמודד עם הקרבות גדולות יותר, אך האלטרנטיבה הייתה קטסטרופה של ממש שהייתה יכולה להיות כואבת הרבה יותר לכולם. זוהי הסיבה שבגללה אנחנו נחושים שלא לסגת – אפילו לא צעד אחד. זו לא החלטה שאנחנו מקבלים בברכה, לא אני ולא אף אחד מאיתנו, אבל אנחנו כאן כדי לקבל את ההחלטות הנכונות עבור המדינה הזו".

פאפאנדראו פנה לאומה היוונית בסוף דבריו ואמר: " אנחנו ניצבים בפני עבודה רבה שעלינו להתמודד עימה. נעבור שנים קשות אך נצליח. אנחנו ניצור התחלה חדשה. ניתן משמעות חדשה לערכים שלנו: ערכים כמו שיוויון, אנושיות וסולידריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully