וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד אישר: תוכנית הצלה לאירו

מנהיגי אירופה וקרן המטבע הבינלאומית הסכימו על חבילת הצלה לאירו בהיקף של כטריליון דולר במאמץ לבלום את משבר החובות ביבשת ולמנוע את התפשטותו למדינות נוספות

רויטרס

(צילום: רויטרס עריכה: גדי וינסטוק קריינות: רועי כ"ץ)

מנהיגי אירופה הסכימו לפנות בוקר (שני) על חבילת הצלה של כטריליון דולר לאירו במאמץ לבלום את משבר החובות שפקד את אירופה ולמנוע את התפשטותו למדינות נוספות ביבשת ובמקרה הגרוע ביותר אף לקריסת גוש האירו כולו.

בפגישה שהחלה אתמול בערב ונמשכה עד שעות הבוקר המוקדמות, סיכמו שרי האוצר של מדינות האיחוד על עסקה שתספק 440 מיליארד אירו בהלוואות חדשות, ו-60 מיליארד אירו תחת הסכם הלוואות קיים.

שרי האיחוד הודיעו כי בנוסף, צפויה קרן המטבע הבינ"ל לתרום לחבילת הסיוע 250 מיליארד אירו. בסיכום כולל, חבילת הסיוע תעמוד על כ-750 מיליארד אירו (כטריליון דולר).

באיחוד האירופי מקווים כי גודלה של חבילת הסיוע תאותת ליבשת ולעולם כולו על מחויבות חסרת פשרות שחש האיחוד כלפי המדינות המרכיבות אותו, לאחר שמנהיגי האיחוד ספגו בשבועות האחרונים ביקורת רבה על הססנותם, שעוררה סימני שאלה רבים ביחס ליציבותו.

יש לציין כי חבילת הסיוע הנוכחית היא הגדולה ביותר בשנתיים האחרונות, מאז סייעו מנהיגי ה-G20 לכלכלה העולמית בעקבות התמוטטות בית ההשקעות ליהמן ברדרס.

הכרזת האיחוד סייעה כצפוי להתחזקותו של האירו אל מול המטבעות האחרים: האירו רשם עלייה של 1.3% אל מול הדולר ל-1.30 דולר לאירו. לשם ההשוואה, ביום שישי האחרון עמד האירו על שער של 1.27 דולר לאירו.

"צעד חסר תקדים בהיסטוריה של האיחוד"

בתגובה להחלטת האיחוד, אמר שרת האוצר של ספרד: "ההחלטה מוכיחה כי אנו מוכנים להשקיע סכומים רבים לטובת יציבותו של גוש האירו".

השרה הוסיפה כי "מסקנותינו הן כי יש צורך בפיקוח פיננסי הדוק ובהסדרת הרגלוציה על המערכת הפיננסית, כולל על חברות הדירוג השונות".

אולי רן, נציב האיחוד האירופי למדיניות מוניטרית אמר, כי הפעולות של האיחוד האירופי והסיוע שניתן על ידו מוכיח כי הבנק המרכזי יעשה כל שביכולתו על מנת להגן על האירו.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה, כי מטרתה של חבילת הסיוע היא חיזוק של האירו והגנה עליו. "זהו צעד חסר תקדים בהיסטוריה של האיחוד האירופי וזוהי עת חירום באירופה". מרקל אף פנתה לעם הגרמני ואמרה: "אנו מגנים על כספו של העם הגרמני".

נשיא נציבות האיחוד האירופי, חוזה מנואל ברוסו, אמר כי גוש האירו חוזר תחושת הביטחון. "היסודות שלנו איתנים", הוסיף בארוסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully