וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית תנסה להפוך ל"מדינה שלא מן המניין"

ניר יהב

21.7.2011 / 12:30

מקורבי יו"ר הרשות הפלסטינית, גילו לוואלה! חדשות כי לאחר הווטו הצפוי של ארה"ב במועצת הביטחון, תפנה הרשות לעצרת הכללית, על מנת לשדרג את מעמדה ל"מדינה שלא מן המניין"

על אף הדיווחים מהימים האחרונים, הרשות הפלסטינית לא מתכוונת לוותר על פנייה למועצת הביטחון של האו"ם למרות שארה"ב מתכוונת להטיל וטו. גורמים בכירים המקורבים ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גילו לוואלה! חדשות כי לאחר הפנייה למועצת הביטחון, שם תטיל ארה"ב באופן ודאי וטו, תפנה הרשות אל העצרת הכללית של האו"ם ושם תתקבל החלטה ברוב רגיל לשדרג את מעמדה מ"משקיפה" ל"מדינה שלא מן המניין".

הגורמים הבכירים אמרו כי למרות שבהנהגה הפלסטינית עולים קולות הקוראים ללכת ישירות לעצרת הכללית של האו"ם ולוותר על הפנייה למועצת הביטחון בשל הטלת הווטו האמריקאי, אבו מאזן נוטה לפנות למועצת הביטחון ולאחר מכן לעצרת הכללית. הגורמים גילו עוד כי הפנייה לאו"ם, שנועדה לקבל זכאות להפוך לחברה מלאה באו"ם, צפויה להיעשות עד סוף יולי, דהיינו ב-10 הימים הקרובים.

הרשות הפלסטינית מודעת לכך שלא תזכה למעמד של חברה מלאה באו"ם אך למרות זאת היא מעוניינת לעבור את התהליך ולהפוך בינתיים ל-'מדינה שלא מן המניין' (Non state member) מכמה סיבות: ראשית, היא רואה בכך מנוף מדיני חשוב; שנית, הפלסטינים רוצים ליזום ולא להגיב; ושלישית, הרשות תהפוך באופן אוטומטי לחברה במוסדות האו"ם, ובראשם באונסק"ו ובבית הדין הבינלאומי בהאג. "לתובע הכללי תהיה הרבה עבודה בקרוב", הוסיפו הגורמים.

לטענת הגורמים, ארה"ב צפויה אמנם להטיל וטו על הפנייה הפלסטינית להפוך לחברה מלאה באו"ם אך ההחלטה של מועצת הביטחון צפויה לכלול המלצה למזכ"ל האו"ם לפעול כדי לקבל את פלסטין כחברה מלאה. "על בסיס ההמלצה הזו צפויה הרשות הפלסטינית להגיש כל כמה חודשים בקשה להפוך לחברה מלאה. זה כבר קרה עם כמה מדינות בעבר", אמרו.

על רקע ההתעקשות האמריקאית להטיל וטו על הפנייה הפלסטינית לאו"ם, בהנהגה הפלסטינית מאוכזבים מאוד מהממשל האמריקאי בימים אלו ומקורביו של אבו מאזן אף אומרים בציניות כי יש כאלה המתגעגעים לנשיא הקודם, ג'ורג' בוש.

מה שבטוח הוא שאין בכוונתה של הרשות הפלסטינית לסגת בה מכוונתה לפנות לאו"ם: "אין סיכוי שזה יקרה כי במקרה כזה כולם ימתחו ביקורת קשה על אבו מאזן", אמרו מקורביו של יו"ר הרשות. כרגע גם מסתובבות בעולם 15 משלחות פלסטיניות שמנסות לשכנע את המדינות השונות לתמוך בפנייה הפלסטינית לעצרת האו"ם.

הפלסטינים בדרך למדינה עצמאית - הכותרות האחרונות:

"ישראל הרסה השלום, על ארה"ב להימנע מווטו באו"ם"
אבו מאזן: "לא רוצים שאפנה לאו"ם? תנו חלופה אחרת"
ארדואן: "נסייע לפלסטינים להשיג הכרה באו"ם"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully