וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרשות תפנה לאו"ם גם אם יחודש המו"מ עם ישראל"

ניר יהב

4.8.2011 / 8:35

לדברי גורמים פלסטינים, הממשל האמריקאי מנסה לגבש נוסחה שתאפשר חידוש המו"מ בין ישראל לרשות הפלסטינית ותמנע פנייה פלסטינית לאו"ם. "משלחת פלסטינית בכירה תצא בקרוב לוושינגטון"

הממשל האמריקאי מנהל מגעים עם הפלסטינים בניסיון למנוע מהם לפנות לאו"ם בחודש ספטמבר. כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון. גורמים פלסטינים בכירים מסרו לעיתון, כי הממשל האמריקאי מנסה למצוא נוסחה לחידוש המו"מ בין הרשות הפלסטינית לבין ישראל – ובכך לסכל את כוונת הפלסטינים לזכות בחברות באו"ם. "עד כה, המגעים עם האמריקאים לא הניבו נוסחה לחידוש המו"מ", הבהירו הגורמים.

בדרך למדינה? הכותרות האחרונות על תכניות הפלסטינים
עריקאת: "ההחלטה נפלה, פונים לאו"ם כדי לקבל הכרה"
בכירים פלסטינים: אבו מאזן רוצה "לוותר על ספטמבר"
"אין טעם במו"מ, על הרשות לבקש הכרה באו"ם"
"ישראל הרסה השלום, על ארה"ב להימנע מווטו באו"ם"

הגורמים גילו עוד, כי בימים הקרובים תצא משלחת פלסטינית בכירה לוושינגטון, שתכלול בין היתר את סאיב עריקאת ונביל אבו רודיינה, כדי להיפגש עם בכירים אמריקאים ולדון עמם בנוסחה לחידוש המגעים. "על אף זאת, הפלסטינים ממשיכים בתכניתם לפנות לאו"ם, אפילו אם המשא ומתן יחודש", אמרו גורמים בכירים לעיתון.

"מדינות ערב תומכות בפנייה לאו"ם"

בתוך כך, ועדה מטעם הליגה הערבית פרסמה לפנות בוקר הודעה, שבה הבהירה כי מדינות ערב עומדות מאחורי כוונת הרשות הפלסטינית לפנות לאו"ם כדי לבקש חברות מלאה. בהודעה, שפורסמה בתום פגישה בעיר דוחה שבקטאר, נכתב כי מדינות ערב תומכות בפנייה לאו"ם וקוראות למדינות העולם להכיר במדינה פלסטינית בגבולות יוני 67' שבירתה ירושלים המזרחית. "אנו קוראים למדינות העולם לפעול כדי לאשר את חברותה של הרשות הפלסטינית באו"ם", נכתב עוד.

ביום ראשון דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" כי נשיא המדינה שמעון פרס היה אמור להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעמאן שבירדן, אלא שברגע האחרון ביטל את הפגישה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו "לא הציג בפניו רעיונות חדשים". על פי הדיווח, פרס לא רצה להגיע לפגישה ללא רעיונות חדשים לחידוש המגעים, ולכן העדיף לבטלה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully