וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכון התקנים יפטר 100 עובדים

חיים ביאור

10.11.2008 / 9:05

במסגרת תוכנית התייעלות במכון יפוטרו 12% מהמועסקים בו, בשל השפעת המיתון העולמי על המשק. ההסתדרות מאיימת בסכסוך עבודה

הנהלת מכון התקנים גיבשה תוכנית התייעלות הכוללת את פיטוריהם של קרוב ל-100 עובדים - 12% מכלל המועסקים במכון. ההסתדרות הודיעה על התנגדותה למהלך.

תוכנית ההתייעלות, הכוללת גם שינויים מבניים, גובשה על ידי מנכ"ל מכון התקנים, דורון טמיר, במטרה לשמור על תקציבו המאוזן של המכון, שהיקף פעילותו השנתית הוא 275 מיליון שקלים.

"המיתון העולמי מתחיל להשפיע על המשק הישראלי, במיוחד על ענף הבנייה, אליו קשור המכון", אמר אתמול טמיר. "איננו יכולים להמתין עד שתבוא הנפילה, אלא עלינו להקדים תרופה למכה". לדבריו, תוכנית ההתייעלות גובשה במהלך השנה האחרונה עוד לפני סימני המיתון "וכעת אין מקום להמתין עוד, אלא יש להוציאה לפועל".

עוד אמר טמיר כי חוסר היציבות הפוקד את ענף הבנייה גרם לכך שיחידות מסויימות באגף הבניין שבמכון התקנים (העוסקת בתקינה של החומרים הקשורים לתעשיית הבנייה) אינן רווחיות. לדבריו, הממשלה משתתפת רק ב-15 מיליון שקלים מתקציב המכון ולפיכך נדרשים לאלתר צמצומים במכון.

בתגובה אמר סגן יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב, אברהם מזרחי: "בשנתיים האחרונות הגדיל מכון התקנים את מספר העובדים המועסקים בו ב-160 עובדים, ל-860 איש. אז עכשיו לפתע רוצים לפטר?". מזכיר הסתדרות הפקידים במרחב תל-אביב, עמיר שפטל, הוסיף כי לא יסכים לפיטורים חד צדדיים. "אנו מוכנים למהלך של פרישה מרצון, ולא בכפייה, במסגרתה העוזבים יקבלו פיצויים הגבוהים פי 2.5 לעומת המקובל במשק.

"אנו גם מוכנים לכך שעובדים מבוגרים שנותרו להם פחות מ-10 שנות עבודה, יצאו כעת לפנסיה מוקדמת, אך אם הנהלת המכון תתעקש על פיטורים, נכריז על סכסוך עבודה, שיאפשר לעובדי המכון לשבות כחוק בתום שבועיים של 'צינון'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully