וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעילה של מיליוני שקלים בהראל בית השקעות

אתי אפללו

15.4.2007 / 22:04

המשנה למנכ"ל החברה, גיא ויסמן, פוטר בעקבות החשיפה. לדברי החברה, לקוחות הראל בית השקעות לא נפגעו מהפעולות

נחשפה מעילה בהראל בית השקעות. המשנה למנכ"ל החברה, גיא ויסמן, פוטר בעקבות חשיפה של אי סדרים בהיקף של מיליוני שקלים בחברה. עדיין לא ידוע אם יש מעורבים נוספים בפרשה וכיצד בוצעה. עם זאת, על פי הערכות, המעילה היתה כרוכה במתן הלוואות לגופים בשוק ההון.

מהראל נמסר בתגובה: "בדיקת הראל בית השקעת נעשית זה זמן ובעקבותיה הועלו חשדות למעילה. החברה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם רשות הניירות ומשטרת ישראל ומושיטה את מלוא הסיוע לרשויות. לפי המידע שקיים בידי החברה, לקוחות הראל בית השקעות לא נפגעו מהפעולות".

הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, היא אחת מחמש חברות הביטוח הגדולות בישראל. את 2006 סיימה ברווח נקי של 424.5 מיליון שקל. במשך שנים ארוכות היתה פעילות שוק ההון של קבוצת הביטוח הראל שולית בשוק ההון הישראלי. את הקפיצה הגדולה עשתה החברה לפני כשנה וחצי, לאחר שקבוצת הראל השקעות השולטת בה, רכשה מידי בנק לאומי את השליטה בחברת ניהול קרנות הנאמנות לאומי-פיא במסגרת מכירת הנכסים הפיננסיים בעקבות ועדת בכר.

פיא היא אחת מחברות ניהול הקרנות הוותיקות והמוערכות בישראל. בנוסף לכך, מנהלת הראל בית השקעות קופות גמל לכ-30 אלף עמיתים, ובסך הכל היא מנהלת נכסים בהיקף של כ-11 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully