וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעילה בהראל מוערכת ב-100 מיליון שקל

אתי אפללו

16.4.2007 / 21:02

מעצרו של ויסמן הוארך ב-10 ימים. במשטרה מציינים כי לפי עדות ויסמן, הוא ניסה להבריח כספים מהראל ע"י תרגילים חשבונאיים

שופט ביהמ"ש השלום בתל אביב, אביחי דורון, האריך הערב את מעצרו של המשנה למנכ"ל בית השקעות, גיא ויסמן, ב-10 ימים. ויסמן חשוד בגניבה בידי מנהל, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד בנסיבות מחמירות וזיוף בנסיבות מחמירות. על פי הערכות המשטרה היקף המעילה הוא 100 מיליון שקל. ויסמן מיוצג על ידי עו"ד ארז הראל ממשרד גורניצקי.

לטענת המשטרה, ויסמן נקט תרגילים חשבונאיים כדי להבריח כספים מהראל. זאת, לטענת המשטרה, על פי גרסתו של ויסמן. עוד טענה המשטרה כי ויסמן לא פעל לבדו, והסתייע באחרים להברחת הכספים.

ויסמן נחקר היום במשך שעות ארוכות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה (יאח"ה) בחשד למעילה בכספי בית ההשקעות. בכך מסתיימת חקירה שהחלה לפני כשבעה חודשים ברשות ניירות ערך בחשד למרמה והמשיכה בחקירה שערך מבקר הפנים של החברה בעקבות חשיפת אי סדרים כספיים.

בכירי הראל הגיעו לישיבות הבוקר והערכות מצב תוך שהם משפשפים את עיניהם, הן מעייפות, שכן מרביתם היו ערים ערב קודם עד לשעות המאוחרות, והן מתדהמה, שכן בהראל התקשו להאמין שהמשנה למנכ"ל שצמח בעשור האחרון בתוך בית ההשקעות, מימש את התסריט השחור של כל מנכ"ל והוא חשוד בביצוע מעילת ענק.

ויסמן, שעבד בהראל 19 שנה, כיהן בעשר השנים האחרונות בתפקיד המשנה למנכ"ל ומנהל הכספים, לפרקים אף שימש מנכ"ל החברה בפועל, ולמעשה חלש על מערכת הכספים של הראל בית השקעות. לפני כן עבד ויסמן בחברת הברוקראז' אייל ניהול תיקי ניירות ערך, שנרכשה על ידי הראל. ויסמן מתגורר בווילה בהרצליה פיתוח ומנהל אורח חיים שעליו ליחשו כי קשה לקיימו רק מהמשכורת שקיבל.

אי הסדרים היו ידועים

כבר לפני כחודש, כאשר מונה בן המבורגר, בנו של נשיא הראל גדעון המבורגר, למנכ"ל הראל בית השקעות, ידעו הבכירים בחברה על אי סדרים כספיים. ההערכות הן כי המעילה קשורה בהעמדת אשראי לגורמים שונים בשוק ההון, בלקיחת הלוואות מהעסק ובהפנייתן למשחק על מדדים שונים.

הראל מיהרה להרגיע את הציבור, ובדו"ח המיידי שהעבירה אתמול בערב לבורסה הבהירה כי לקוחות בית ההשקעות לא נפגעו. יצוין כי לקבוצת הראל יש ביטוח נגד מעילות עובדים. ואכן, לפחות ציבור המשקיעים לא נראה מוטרד מהפרשה, ואף שמניית הראל רשמה ירידה של כ-2% בתחילת המסחר, במהלך המסחר התאוששה המניה וסיימה את יום המסחר בירידה של כ-0.6% למחיר של 229.9 שקל למניה.

קבוצת הראל, הכוללת בתוכה את הראל בית השקעות, נמצאת בשליטת משפחת המבורגר. שורשי החברה בסוכנות ביטוח קטנה, המשמר שירות לביטוח שהוקמה ב-1935. לאורך השנים רכשה הקבוצה פעילות של חברות ביטוח רבות, ובהן שילוח (1984), מחצית מתיק הביטוח של ירדניה (1985), סהר (1989) ודיקלה המתמחה בביטוחי בריאות (1993). כיום חברת הביטוח של הראל היא אחת מחמש חברות הביטוח הגדולות בישראל.

לפי הדו"חות הכספיים שפירסמה הקבוצה ב-2006 הראל היא חברת הביטוח המובילה בתחום ביטוחי הבריאות. החברה אוחזת בנתח שוק של 36.2% משוק ביטוחי הבריאות. בענף ביטוח החיים מדורגת החברה במקום השלישי עם נתח שוק של 17% ובביטוח הפנסיה מהווה הראל 6.3% מהשוק ומדורגת במקום הרביעי. קבוצת הראל סיימה את 2006 עם רווח נקי של 424.5 מיליון שקל גידול של כ 12% לעומת הרווח שהציגה ב-2005. הרווח משקף תשואה להון של כ-20.3% על בסיס שנתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully