וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה בקשת הראל לעיקול נכסי ויסמן

אתי אפללו

26.4.2007 / 14:51

הרשם נעתר היום לבקשת חברת הראל ונתן צו עיקול זמני נגד נכסי ויסמן ונגד נכסי אדם נוסף שפרטיו נותרו חסויים

הרשם איתן אורנשטיין מבית המשפט המחוזי בתל אביב הסיר אתמול באופן חלקי צו איסור פרסום שהוטל על בקשה לעיקולים זמניים שהגישה חברת הביטוח הראל כנגד גיא ויסמן, וכנגד מספר אנשים נוספים. בהמשך להחלטת הרשם, עולה כי צו העיקול הזמני שהתבקש והתקבל כנגד ויסמן כלל עיקולים על דירה הרשומה על שמו בגבעתיים, וילה אשר רשומה על שמו בהרצליה פיתוח, חשבונות בנק הרשומים על שמו בבנק המזרחי, בבנק הפועלים ובבנק לאומי, וכן על כספים המגיעים לו מכוח פוליסות ביטוח חיים, קופות גמל, קרנות השתלמות וקרנות פנסיה.

הראל הבהירה בבקשה למתן צווי עיקול כי היא לא בדקה את מכלול חשבונות הבנק של ויסמן בארץ ובחו"ל והיא אינה יכולה לעקוב אחר יעדיהם של הכספים שנגנבו מהחברה.

בבקשה, אשר חלקים ממנה נותרו חסויים על מנת למנוע הברחה של נכסים ועל מנת לא לשבש את החקירה הפלילית בנושא, ציינה הראל כי החקירה מטעמה החלה מייד לאחר חג הפסח, ובוצעה על ידי רו"ח עליזה שרון. שרון היא המבקרת הפנימית בחברות קבוצת הראל, אך לא בבית ההשקעות. מדו"ח הבדיקה שלה עולה כי ויסמן משך מהחברה סכומי עתק.

עם זאת, מצוין כי בדיקת שרון היתה מדגמית וראשונית ולא הגיעה לכדי בדיקה של כלל תיקי הלקוחות. הליך הבדיקה של השפעת המעילה על כל חשבונות הלקוחות עשוי להיערך עוד מספר שבועות, ורואי החשבון החיצוניים של החברה בודקים זאת בימים אלו. הראל ציינה בבקשה כי על פי הידוע במועד הגשתה, הכספים שנגנבו הם כספי הראל עצמה ולא כספי הלקוחות.

סעד מבית המשפט

אורנשטיין נעתר היום לבקשת הראל ונתן צו עיקול זמני נגד ויסמן ונגד אדם נוסף שפרטיו נשארו חסויים, ובו אישר עיקול של כספים המצויים בחשבונות הבנק של אותו אדם.

הליך של עיקול זמני הוא הליך שנועד למנוע הברחת נכסים טרם הגשת תביעה אזרחית. אורנשטיין קבע כי אם הראל מעוניינת להגיש תביעה אזרחית נגד ויסמן ואחרים, עליה לעשות זאת תוך עשרה ימים ממועד החלטתו.

רשות ני"ע, אשר קיבלה לידיה את דו"ח הבדיקה של שרון, עורכת בדיקות שונות בדבר השלכות הפרשה על הראל ועל התנהלותם בפרשה של רו"ח המבקרים - הפנימיים והחיצונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully