וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במיקרוסופט מכים על חטא

TheMarker

1.5.2007 / 11:23

סטיב באלמר מצטער על כך שהחברה לא נכנסה לתחום הפרסום מוקדם מספיק, מדבר על גוגל, על ה-iPhone ועל רווחים או העדרם

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, הודה בראיון לעיתון "יו.אס.איי טודיי" כי החרטה הגדולה ביותר שלו במיקרוסופט היא על כך שהחברה לא נכנסה לתחום הפרסום המקוון מספיק מהר. באלמר גם דיבר על תפקיד המנכ"ל ועל סגנון הניהול שלו, וכן על התחרות מצד גוגל, אפל ואחרים.

"הבנו את כוחו של מודל הפרסום המקוון מאוחר יותר מהרצוי, וזו החרטה הגדולה שלי. היו מספר הזדמנויות שלא השקענו בהן מספיק", אמר באלמר בראיון במסגרת פורום המנכ"לים השנתי של העיתון. באלמר סירב להתייחס לצד של מיקרוסופט בעסקת דאבלקליק, ולא אישר כי מיקרוסופט הפסידה לגוגל בתחרות על חברת הפרסום המקוון.

בהקשר זה אמר באלמר כי עתיד עולם הפרסום והמדיה נמצא באינטרנט. "מה שאנחנו חושבים עליו כיום כטלוויזיה, מה שאנחנו חושבים עליו כעיתונים, מגזינים - כל הדברים האלה יעברו לאינטרנט וימומנו על ידי פרסום. אז אנחנו מדברים על חלק נכבד מהחיים הבסיסיים".

על MSN, שנמצאת במקום ה-3 בשוק מנועי החיפוש, ובמארס איבדה לראשונה את הבכורה לטובת גוגל במונחים של מספר גולשים באתריה, לפי נתוני קומסקור, אמר באלמר כי החטיבה מבצעת כעת השקעות במחקר ופיתוח של שירותים חדשים וחדשניים.

לא מוטרד מה-iPhone

"הפעילות באינטרנט מאוד מפוצלת", טוען באלמר. "למיקרוסופט יש הכי הרבה מבקרים (באלמר ככל הנראה לא התעדכן בנתונים האחרונים), יאהו מצליחה להחזיק גולשים באתריה לפרקי הזמן הארוכים ביותר, ואילו גוגל מרוויחה הכי הרבה כסף. השאלה היא מה קורה בתחום המסחר והפרסום. מרבית האתרים מסתמכים על דאבלקליק, על גוגל או על יאהו להרצת פרסומות. בשורה התחתונה, כששואלים 'מי מרוויח הכי הרבה כסף?', אנחנו לא התשובה" אמר.

עם זאת, באלמר אמר כי כיום רק חלק קטן מהפרסום עבר לאינטרנט לחלוטין, ולכן יש הרבה מקום להתפתח. הוא הוסיף, כי מיקרוסופט היא חברה שמאמינה בסבלנות ובטווח הארוך. "לחלונות לקח זמן רב עד שהגענו למסה קריטית. החבר'ה בגוגל עבדו על נתח השוק שלהם 9-8 שנים עד שהצליחו להגיע למסה קריטית".

על חבילת התוכנות שמציעה גוגל כחלופה לאופיס של מיקרוסופט, אמר באלמר כי מדובר באחד המוצרים "הכי פחות יעילים בשוק". "מי שירצה לכתוב עבודה לבית ספר, לא ישתמש בגוגל דוקס. אי אפשר אפילו להוסיף שם הערת שוליים. בפעם האחרונה שבדקתי עוד חשוב היה להפנות למקורות הביבליוגרפיים. יש שם כמה אפשרויות בסיסיות שפשוט אין שם. בטווח הקרוב, אין לנו הרבה תחרות. יש תחרות מצד אופן אופיס. יש תחרות מצד סטאר אופיס. ובעתיד תהיה לנו תחרות מצד גוגל. התחרות היא דבר טוב שגוגל נותנת לנו, ואנחנו נותנים להם".

לגבי ה-iPhone, אמר באלמר: "אין סיכוי ש-iPhone יזכה לנתח שוק משמעותי. זה מוצר מסובסד שעולה 500 דולר. הם מרוויחים הרבה כסף, אבל אם מסתכלים על 1.3 מיליארד מכשירי הסלולר שנמכרים, אני מעדיף למכור את התוכנה שלנו ל-60% או 70%, או 80%, מאשר להחזיק ב-3%-2% מהשוק כולו, שזה מה שאפל עשויה להשיג". באלמר הוסיף כי מיקרוסופט לא מתכוונת לפעול בכיוון זה, ולהשיק טלפון סלולרי מבוסס נגן מוסיקה".

בתגובה לשאלה על חשש מחשיבת העדר שעשויה לנבוע מסגנון הניהול שלו ושל ביל גייטס, אמר באלמר כי בשל התחומים הרבים בהם מתעסקת מיקרוסופט דווקא מתאפשרת הרבה חשיבה עצמאית. "מרבית החברות לא פונות לשוק ביותר מצורה אחת. י.ב.מ היא חברה הפונה לעסקים, גוגל היא חברת פרסום, אפל היא חברת חומרה, הם יודעים לעשות דבר אחד, כיוון שיש הרבה חשיבת עדר בהרבה חברות. אני חושב שדווקא הצלחנו יותר בכך שהצהרנו שיש לנו יותר דרכי חשיבה מכל ארגון אחר במגזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully