וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר החדש יקצץ 1.5 מיליארד שקל

מוטי בסוק

27.6.2007 / 2:43

זוהי המשימה הראשונה שיטיל ראש הממשלה על האוצר. משרדי הממשלה יידרשו לבצע קיצוץ רוחבי למימון הוצאות בתחומי הביטחון והחינוך

משימתו הראשונה של שר האוצר החדש - אם יהיה זה רוני בר-און, חיים רמון או מאיר שטרית - תהיה להורות למשרדי הממשלה השונים על קיצוץ של 1.5 מיליארד שקל מתקציביהם. הקיצוץ אמור לאפשר לממשלה לממן הוצאות בלתי מתוכננות בתחומי הביטחון, פיקוד העורף והחינוך.

ראש הממשלה אהוד אולמרט יודיע בשבוע הבא מי יהיה שר האוצר החדש. אולמרט ממשיך להתלבט בין שר הפנים בר-און, ח"כ רמון ושר הבינוי והשיכון שטרית ומשתף מעט מאוד אנשים בהתלבטויותיו; מועמדו המועדף לתפקיד שר האוצר הוא מקורבו זה כ-20 שנה, בר-און. כדי שהשר החדש יוכל להיכנס לתפקידו יצטרך שר האוצר המושעה, אברהם הירשזון, להתפטר.

תוכנית הקיצוצים בתקציב 2007 נשמרה עד כה בסוד במשרדי ראש הממשלה והאוצר. לדברי מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, האוצר יציג את מתווה הקיצוצים בפני ראש הממשלה והוא יובא לאישור המממשלה ביום ראשון. אריאב אתמול ל-TheMarker כי בתקציב 2008 תתמקד הממשלה בחינוך, בביטחון ובצמצום הפערים הכלכליים-חברתיים, ועקב כך הלחץ על תקציב השנה הבאה יהיה גדול. כפי שמסתמן מעבודות ההכנה שנעשו באגף התקציבים, הממשלה תידרש לאשר בתקציב 2008 קיצוץ גדול, ולא צפוי - בהתחשב במצב המשק וקופת המדינה - 9 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully