וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר יפחית מחר את הריבית ל-2.75%

מוטי בסוק

23.11.2008 / 7:10

מדובר בשיעור הריבית הנמוך אי פעם בישראל. בתחילת החודש הוריד הנגיד את הריבית ב-0.5%. הערכות: האנפלציה תהיה נמוכה מיעד הממשלה

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יפחית מחר את הריבית במשק בדצמבר ב-0.25%, ל-2.75% - הריבית הנמוכה ביותר שנקבעה בישראל אי פעם.

הורדת הריבית מחר תהיה השנייה בנובמבר, לאחר שבתחילת החודש הפחית הנגיד את הריבית ב-0.50%. גם באוקטובר הוריד הנגיד את הריבית פעמיים - בתחילת החודש ב-0.50% ובסופו ב-0.25%.

במקביל, ההערכות הן כי הריבית בארה"ב תרד ב-16 בדצמבר, ותפחת במדינות נוספות בקרוב. הפחתות הריבית בישראל נועדו לסייע ליצואנים, להוזיל את מקורות המימון במשק ולסייע לצמיחת הכלכלה, לתעסוקה, לשוק ההון, למגזר העסקי ולמשקי הבית.

בדיוני הריבית בבנק, שהחלו בשבוע שעבר, הודגש כי בחודשים הקרובים צפויה ירידה בולטת באינפלציה בשל הירידות בעולם במחירי הדלק וחומרי הגלם והמזון, לצד ירידה בביקושים בישראל. בעשרת החודשים הראשונים של 2008 עלה מדד המחירים לצרכן ב-4.5% - מעבר ליעד האינפלציה השנתי של הממשלה, 1.0%-3.0%. ואולם בחודשיים הקרובים צפויים להירשם שני מדדים שליליים שיסתכמו ב-0.8%, ויורידו את עליית מדד המחירים לצרכן ב-2008 כולה ל-3.7%.

בנק הפועלים חוזה, כי האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תהיה נמוכה מיעד הממשלה, ותגיע ל-0.3% בלבד. האינפלציה הנמוכה תאפשר לבנק ישראל להסיט את עיקר תשומת הלב משמירה על יציבות המחירים לסיוע לצמיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully