וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיע שהונה את וול סטריט במיליארדים

14.12.2008 / 9:39

יו"ר נאסד"ק לשעבר נעצר בחשד למעילה בכספי המשקיעים בחברת ההשקעות שניהל. "נראה כי לפחות 15 מיליארד דולר התפוגגו באוויר"

משקיעים בוול סטריט מנסים בימים אלה להעריך את גובה ההפסדים שהסבה להם מעילת-הענק שביצע לכאורה ברנרד מאדוף, שנעצר ביום חמישי בחשד להונאה בהיקף של 50 מיליארד דולר. מאדוף הוא יו"ר בורסת נאסד"ק לשעבר, הידוע בעיקר כמייסדה של חברת ההשקעות ברנרד מאדוף. ואולם חקירת הפרשה מתרכזת בקרן הגידור שניהל, אשר לטענת התובעים בארה"ב שימשה כיסוי למעשיו הפליליים.

התביעה בארה"ב מאשימה את מאדוף, יהודי אמריקאי בן 70, שניהל את נאסד"ק בראשית שנות ה-90, בביצוע הונאה מחוכמת ועצומת ממדים באמצעות עסקי ייעוץ ההשקעות שלו, בהם קרן הגידור שניהל. לדברי מומחים בתעשייה, מאות אנשים הפקידו בידיו של מאדוף מיליארדי דולרים.

"עם המשקיעים בקרן של מאדוף נמנו אישים מובילים בתעשייה, תאגידים – חלקם ציבוריים – קרנות צדקה, אוניברסיטאות וקרנות מימון", אומר מנהל קרן גידור בוול סטריט. "נראה כי לפחות 15 מיליארד דולר – רובם בדרום פלורידה ובניו יורק – התפוגגו".

סוכנים פדרליים עצרו את מאדוף בדירתו ביום חמישי, לאחר שהתובעים טענו כי הוא אמר לבכירים בחברתו שכל עסקי ניהול הכספים שלו הם "שקר אחד גדול" וכי זו "בעיקרו של דבר, הונאת פונזי".

"הונאת פונזי" היא כינוי למכשיר השקעה לא חוקי אשר משלם למשקיעים ותיקים מכספם של משקיעים חדשים, ומשום כך תלוי בזרם בלתי פוסק של השקעות חדשות. מכיוון שההון המושקע אינו מניב תשואה מספקת, הונאות מסוג זה קורסות בסופו של דבר.

לפי הטענות נגדו, מאדוף אמר לסוכנים הפדרליים כי הכל היה באשמתו, וכי הוא "שילם למשקיעים בכסף שבעצם לא היה שם".

משקיעים זועמים התגודדו ביום שישי בלובי של בניין ליפסטיק במנהטן (בתמונה), מקום פעילותה של החברה של מאדוף, בדרישה לברר על גורל כספם. אחת הלקוחות אמרה שכשהתקשרה לחברה ביום חמישי נאמר לה כי "העסקים כרגיל". משקיע אחר אמר בתגובה: "עסקים כרגיל? בוודאי שהעסקים כרגיל. דופקים אותנו מכל הכיוונים". מאוחר יותר פינתה המשטרה את הקבוצה מהבניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully