וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים

יובל מעוז

12.1.2009 / 23:10

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-1.5% ל-8,473 נקודות, נאסד"ק איבד 2.1% ל-1,536 נקודות ו-S&P500 השיל 2.3% ל-870 נקודות

ירידות שערים נרשמו הערב במסחר בוול סטריט בפתח עונת הדו"חות לרבעון הרביעי של השנה. מי שהוביל את הירידות היה מגזר הפיננסים, שבו גובר החשש לתוצאות חלשות מתמיד בעקבות המשבר הכלכלי.

דאו ג’ונס ירד ב-1.5% ל-8,473 נקודות, נאסד"ק איבד 2.1% ל-1,536 נקודות ו-S&P500 השיל 2.3% ל-870 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.098% לרמה של 2.309%.

ברקע למסחר אמש היתה בקשתו של הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, מממשל בוש היוצא להעביר בקשה לקונגרס לשחרור יתרת תוכנית החירום הממשלתית על סך 350 מיליארד דולר. לעומת זאת, כריס דוד, יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט, אמר כי הסנאט האמריקאי לא יאשר סיוע כספי נוסף לבנקים אלא אם יכלול מגבלות על שכר המנהלים, וסיוע לבעלי בתים במצוקה.

מחיר הנפט הגולמי צנח ב-7.8% היום בבורסת הסחורות של ניו יורק, בגין חששות כי קיצוצי התפוקה של אופ"ק אינם משמעותיים מספיק על מנת להתמודד עם הירידה הצפוייה בביקוש לנפט על רקע המיתון. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה בפברואר ננעלו במחיר 37.65 דולר לחבית.

אלקואה, יצרנית האלומיניום הגדולה בארה"ב, תפרסם את דו"חותיה לרבעון הרביעי בתום המסחר. בשבוע שעבר הודיעה החברה על קיצוץ של למעלה מ-13 אלף משרות. בנוסף, הודיעה יצרנית האלומיניום כי היא תוריד בחצי את השקעות ההון ותמכור 4 מחטיבותיה, לאחר שנאלצה להוריד את ייצור האלומיניום בימי המשבר הכלכלי. אלקואה דיווחה כי תפריש כמעט מיליארד דולר לכיסוי על הפסדים ומחיקות שונים. אנליסטים צופים שאלקואה תרשום הפסד של סנט למניה ברבעון, לפי רויטרס.

צ'ק פוינט נסחרה בירידות

במגזר הפיננסי העריכו אנליסטים כי מיזוג חטיבות הברוקראז' של סיטיגרופ ומורגן סטנלי עשוי להצית גל חדש של מיזוגים במגזר הבנקים החבול של ארה"ב. בנפרד, דווח כי סיטי תוכל לרשום רווח של כ-10 מיליארד דולר בעקבות העסקה.

במניות האשלג נרשמו ירידות ניכרות, ביניהן בקרב פוטאש ואגריום. יצרנית האשלג הרוסית סילבינט הודיעה כי תצמצם בייצור האשלג בכמיליון טונה ברבעון הראשון של השנה. אלדין מזנקת היום בעקבות מכירתה לקרן וקטור האמריקאית תמורת 160 מיליון דולר.

אורמת, החברה האם של אורמת טכנולוגיות, דיווחה היום כי תציג בדו"חותיה הכספיים המאוחדים לשנה ולרבעון שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2008, הפסד בסך של כ-48 מיליון דולר בגין ירידת ערך בגין השקעתה של החברה במניות OPTI Canada Inc, הנסחרת בצפון אמריקה.

יצרנית תוכנות האבטחה צ’ק פוינט נסחרה בירידות, למרות העלאת המלצה מבית ההשקעות האמריקאי כהן אנד קו ל"תשואת יתר". לפני כשבועיים רכשה צ'ק פוינט את חטיבת האבטחה של נוקיה, המונה כ-500 עובדים, בעסקה שהוערכה בכ-140 מיליון דולר.

מג’יק, מקבוצת אמבלייז, עלתה על רקע הודעת קרן פורטיסימו של יובל כהן על הגדלת אחזקתה באמבלייז לאחר שרכשה 10% נוספים ומחזיקה כעת בחברה ב-14.15%.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully