וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר זינק והבורסה ירדה

יובל מעוז

17.2.2009 / 16:40

האג"ח הממשלתיות עלו בשיעורים חריגים, ריטליקס זינקה על רקע הצעת הרכש, טבע הגיבה בחיוב לדו"חות ועשות עלתה בכ-32%

המסחר בבורסה של תל אביב התנהל היום בירידות שערים: מדד תל אביב 25 איבד 1.9% ומדד תל אביב 100 נחלש ב-1.4%. במקביל, הדולר הוסיף כ-1.5% לרמה של 4.1 שקלים ואגרות החוב השקליות וצמודות המדד עלו בשיעורים חריגים של 3.8% ו-3% בהתאמה. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-1.04 מיליארד שקל.

טבע הוסיפה כ-2% בתגובה לתוצאות השנתיות, ריטליקס זינקה בכ-17%, עשות עלתה בכ-32% וישראמקו חידשה את המבע צפונה בעליה של כ-23%.

במרכז תשומת הלב, תגובת המשקיעים לדו"חות השנתיים של חברת טבע, שפורסמו לפני תחילת המסחר. בשוק האג"ח החל היום בנק ישראל בקנייה ובמכירה של אג"ח ממשלתיות במטרה להוריד את הריבית לטווח ארוך.

בנק ישראל התחיל לסחור היום באג"ח ממשלתיות. הבנק יפעל בשוק הפתוח ויבצע פעילות באג"ח ממשלתיות מסוגים שונים ולתקופות שונות לפידיון בשוק המשני. מטרת צעד זה היא להגדיל את הנזילות שתעמוד לרשות המוסדות הפיננסיים, העסקים ומשקי הבית ולהגביר את האפקטיוויות של המדיניות המוניטרית. בנק ישראל מנסה בצעד זה להוריד את הריבית לטווח הארוך.

טבע פרסמה הבוקר את דו"חותיה השנתיים ועורכת בשעה זו גם כנס משקיעים. מכירותיה של טבע צמחו ב-11% לרמה של 2.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי בניכוי ההפרשה עלה ל-634 מיליון דולר או רווח נקי של 76 סנט למניה - 3 סנט מעל תחזיות האנלסיטים.

חברת ברוניצקי השקעות שבבעלות משפחת ברוניצקי, שיעבדה את כל אחזקתה באורמת תעשיות, לטובת בנק הפועלים. האחזקה של משפחת ברוניצקי משועבדת להבטחת פירעון הלוואה של 150 מיליון דולר שהיא קיבלה בדצמבר 2007 מבנק הפועלים לרכישת 7.6% ממניות החברה.

קבוצת שיכון ובינוי בוחנת אפשרות להקים תחנת כוח בטכנולוגיה תרמו-סולארית בנגב בהיקף של כ-100 מגה-וואט. הקמת תחנה בסדרי גודל שכאלה מוערכת כיום בהיקף של כ-350 מיליון דולר, ודרושה באישור מינהל מקרקעי ישראל.

ריטליקס, המפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה לקמעונאים ולמפיצים ברחבי העולם, קיבלה הצעה לרכישת החברה תמורת 8 דולרים למניה, פרמיה של 32% על מחיר השוק ביום שישי בתום המסחר, שעמד על 6.04 דולרים למניה. המחיר המוצע משקף לחברה שווי של 160 מיליון דולר. ריטליקס הדואלית נסחרת בתל אביב לפי שווי שוק של 476 מיליון שקל.

מטיס קפיטל, שבשליטת אמנון ברזילי ומוני הראל, הגדילה את אחזקתה במניות חברת פטרו גרופ לאחר שרכשה 48.5% ממניות החברה אתמול. בכך הגדילה מטיס את אחזקתה בפטרו גרופ לכ-74%.

עשות אשקלון, שחתמה השבוע על הסכם מכירות בהיקף של כ-80 מיליון דולר, זינקה השבוע ב-390%. עשות חתמה על הסכם עם יצרן מנועים אמריקאי מתחום התעופה לאספקת גלים למנועי סילון למשך כ-10 שנים החל מהשנה.

סנפרוסט, החברה האם של מעדנות, פירסמה אמש הודעה לפיה העלויות באיסוף מוצרי מעדנות בעקבות החשש מהימצאות חיידקי ליסטריה במוצרי פיצה של מעדנות הסתכמו ב-25 מיליון שקל. סנפרוסט ציינה כי לעלויות אלה "עתידה להיות השפעה מהותית על הדו"חות הכספיים של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully