וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטנר הקפיץ את וול סטריט ב-7%

ניר צליק

23.3.2009 / 22:28

תכנית הסיוע השאפתנית של משרד האוצר האמריקאי לניקוי שוק המניות הביאה את הדאו ג'ונס לזינוק 7.1% ואת הנאסד"ק לעלייה חדה של 6.8%

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות חדות על רקע תוכנית החילוץ החדשה שהציג שר האוצר האמריקאי, טימותי גייטנר, ובהובלת המגזר הפיננסי. דאו ג'ונס טיפס ב-6.8% ל-7776 נקודות, נאסד"ק הוסיף 6.8% ל-1556 נקודות ו-S&P 500 התחזק ב-7.1% ל-823 נקודות.

בזירת המקרו: מכירות הבתים הקיימים בארה"ב רשמו עלייה בלתי צפויה של 5.1% בחודש פברואר, לאחר שהנפילה החדה במחירי הבתים וההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור הצליחה להחזיר את מחפשי המציאות לשוק בתקווה לנצל את המחירים הנמוכים - כך דיווח היום האיגוד של סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). מכירות הבתים הקיימים עלו לקצב שנתי של 4.72 מיליון, לעומת 4.49 מיליון בחודש ינואר. לעומת פברואר 2008, לעומת זאת, ירדו מכירות הבתים הקיימים ב-4.6%.

משרד האוצר של ארה"ב הכריז על תוכנית לממן רכישה של ני"ע רעילים בשווי של טריליון דולר, במטרה להציל את המגזר הפיננסי מהמשבר הקשה ביותר מאז השפל הגדול. הטיעון המרכזי בהשקעת כספים אדירה זו מכספי משלמי המסים: כל עוד המערכת הפיננסית עמוסה בני"ע בעייתיים אלה, היא לא תוכל לשוב ולתפקד כהלכה, ותהווה מקל בגלגלי הכלכלה.

התוכנית Public-Private Investment Program תשתמש ב-100-750 מיליארד דולר מקרן החילוץ של המגזר הפיננסי (TARP) שהוכרזה בשנה שעברה. לדברי משרד האוצר, תוכל הממשלה לרכוש נכסים בשווי של 500 מיליארד דולר, בסיוע משקיעים פרטיים. התוכנית תוכל לגדול פי שניים במהלך הזמן, לפי הודעת האוצר.

התוכנית כוללת סובסידיות נדיבות באמצעות הלוואות בריבית נמוכה, במטרה לדרבן את רכישתן של משכנתאות בעייתיות ונכסים נגזרים מידי מוסדות פיננסיים. ביום ראשון קיימו בכירי משרד האוצר בארה"ב שיחות עם מנהלי קרנות השקעה גדולות בניסיון לגייס אותם להשתתפות בתוכנית.

AIG ממשיכה להשפיע על השוק

AIG נסחרת על רקע דיווחים לפיהם הבונוסים שחילקה מכספי החילוץ הגיעו ל-218 מיליון דולר - יותר מסכום של 165 מיליון דולר שנחשף קודם לכן. מסמכים אודות הבונוסים נמסרו לתובע הכללי ריצ'רד בלומנתל, בתגובה לצו זימון. המסמכים מראים כי בונוסים של יותר ממיליון דולר שולמו ל-73 אנשים, וכי חמישה אנשים קיבלו יותר מ-4 מיליון דולר.

נייקי, יצרנית ביגוד וציוד הספורט, נסחרת על רקע ארגון מחדש בחברה שבמסגרתו תקצץ חלק משכבות ההנהלה. הארגון מחדש בחברה עלול לכלול קיצוצים של עד 4% מכוח האדם בחברה. התוכנית נובעת מירידה בביקוש לבגדים ולציוד ספורט בעקבות המיתון העולמי. בנוסף, הודיעה נייקי כי תוסיף 2 חטיבות אזוריות, כך שהחברה תחולק לחטיבת צפון אמריקה, מערב אירופה, מזרח ומרכז אירופה, חטיבת סין, חטיבת יפאן וחטיבת שווקים מתפתחים.

אינטל, יצרנית השבבים האמריקאית, תבצע שינוי כולל בתוכניות חבילות השכר. בין היתר הודיעה החברה כי תקפיא את המשכורות לבכירי החברה. בנוסף, מעוניינת אינטל להציע לעובדים להחליף את האופציות הנוכחיות שקיבלו באופציות בעלות תנאים טובים יותר.

במניות הישראליות, לאחר שחברת קומברס, ספקית שירותי ערך מוסף לחברות סלולריות, פיטרה כ-100 עובדים בתחילת השבוע שעבר ועוד עשרות עובדים בגלי פיטורים קטנים יותר, החברה החלה לצמצם בתנאי ההעסקה. העובדים קיבלו היום מכתב מטעם סמנכ"ל משאבי האנוש בחברה בו נאמר להם כי חדר הכושר ייסגר, סבסוד הארוחות יבוטל ולא יחולקו תלושי שי לפסח. כמו כן, על עובדי החברה לממש חמישה ימי חופשה עד חודש אוגוסט.

סלקום, נסחרת על רקע העלאת דירוג. חברת הדירוג מעלות העלתה את דירוג האג"ח סדרות א,ב,ג,ד של חברת הסלולר בדרגה אחת ל-AA מ-AA-. העלאת הדירוג באה לקראת גיוס מתוכנן של סלקום בסך של כ-300 מיליון שקל, באמצעות הנפקת אג"ח על ידי הרחבת אחת הסדרות. במעלות מנמקים את העלאת הדירוג בהערכה שסלקום תמשיך לייצר תזרימי מזומנים חזקים ולשמור על רמת רווחיות תפעולית גבוהה יחסית בשנת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully