וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת דחתה את חוק המטפלות

פנחס וולף

29.6.2009 / 19:23

בישיבה סוערת בליכוד שקדמה להצבעה נתניהו תקף את חוטובלי: "לא כל ח"כ פשוט צריך לבוא עם הצעת חוק תקציבית ללא מימון"

הצעת חוק אי הכרה בטיפול הילדים לצרכי מס עברה בכנסת בקריאה ראשונה ברוב של 34 תומכים לעומת 24 מתנגדים. על פי הצעת החוק, בשנת 2011 המדינה תעניק נקודת זיכוי אחת עבור טיפול בילדים עד גיל שנה. מ- 2012 עד 2015 בכל שנה ייווסף שנתון נוסף לנקודת הזיכוי, עד שבשנת 2015 המדינה תעניק נקודת זיכוי לכל ילד עד גיל חמש. יו"ר הוועדה למעמד האשה, ח"כ ציפי חוטובלי, שיצאה מהמליאה בעת ההצבעה וסירבה לתמוך בהצעת החוק הממשלתית, דורשת שכבר בשנת 2011 יינתנו נקודות זיכוי עד גיל חמש.

עוד לפני ההצבעה, ישיבת סיעת ליכוד סוערת התנהלה היום בהקשר לחוק המטפלות. זאת בשל חילוקי דעות בין יו"ר הוועדה למעמד האשה ח"כ ציפי חוטובלי לבין האוצר. כזכור, בג"ץ קבע לפני מספר חודשים כי על המדינה להכיר בהוצאות הטיפול בילדים לצרכי מס.

כאשר חברי הכנסת התבקשו לתמוך בהצעת החוק חוטובלי סירבה לקבל את הדרישה ואמרה כי, "חוק המטפלות לא מכבד לא את הנשים ולא את פסיקת בית המשפט העליון, ועלי הופקד תפקיד ציבורי כיו"ר הוועדה למעמד האשה. עבור הנשים, הצעת הממשלה היא הרחק מעבר להרי החושך". חוטובלי הדגישה כי בכנסת ה- 17 חברי הכנסת של הליכוד תמכו בהצעת החוק המקורית שדרשה להיצמד לפסיקת בית המשפט.

בתגובה לדבריה, נתניהו אמר כי, "לא כל ח"כפש (חבר כנסת פשוט, פ"ו) צריך לבוא עם הצעת חוק תקציבית בלי שהוא מביא לה מקור מימון". אז הוא פנה לחוטובלי והקשה: "מה המקור התקציבי שאת רוצה לתת?" חוטובלי השיבה: "כרגע אנחנו בנקודת זמן רגישה. אבל אני מבקשת להביא חוק משופר יותר שייטיב עם הנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully