וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקץ המדבקה: קליין התחזה לרוכשים פיקטיביים

אמיתי זיו, הילה רז וגיא גרימלנד

7.7.2009 / 18:03

האקזיט שלא היה: אריק קליין תיקשר דרך דומיין פיקטיווי בשם עו"ד ורו"ח של MSI בבריטניה המעוניינים לרכוש פיתוח המדבקה המתריעה על התקפי לב

תעלומת מדבקת ה-Lifekeeper קרובה לפתרון. מבדיקת TheMarker עולה כי ההתקשרות של החברה הישראלית מול החברה האנגלית, לכאורה, התבצעה דרך מספר כתובת אי-מייל אשר המשותף להן היא הסיומת msiuk.net. אך בדיקה במנועי חיפוש ייעודים מעלה כי הדומיין הנ"ל אינו מוחזק על ידי שום חברה אנגלית או טייוואנית, אלא על ידי אריק קליין, מבעלי חברת Lifekeeper.

על פי החשד, קליין רכש את הדומיין, הפעיל אותו וממנו ניהל יישויות בדויות שהתכתבו עם אנשי החברה בישראל, עורכי הדין ורואה החשבון שלה, לכאורה. עדיין לא ברור איך קליין חשב להרוויח מהתחזות אינטרנטית כזו.

עוד על פי החיפוש קליין רשום כתושב פאריס. הוא מחזיק עוד 9 דומיינים שונים אשר אחד מהם הוא של חברת SafeSky, המוכרת כביכול של הפטנט.

קליין מחזיק ב-50% מחברת SafeSky ואילו השאר מוחזק על ידי ד"ר עמוס בוחניק. נראה כי קליין הפיל בפח גם את ד"ר גבי פיקר, מנכ"ל החברה וגם את הדירקטור בוגר המוסד: חגי הדס.

אריק קליין ריצה בעבר עונש מאסר על עבירות הונאה

אריק קליין ריצה בעבר עונש מאסר בפועל על עבירות הונאה. קליין הוא יזם שהקים את החברה ואחראי גם למרבית הפיתוח המתמטי מאחוריה. בסוף שנות ה-90 נידון קליין ל-40 חודשי מאסר בפועל וב-2002 נעצר שוב על אישומים של הונאה והפצת צ'קים מזויפים. מסייף-סקיי נמסר כי עברו של קליין ידוע ומוכר היטב לכל אנשי החברה - כולל השותף עמוס בוחניק, המנכ"ל גבי פיקר והדירקטור חגי הדס, שלו עבר במוסד. החברה אישרה כי "כמתמטיקאי ומומחה מחשבים קליין עשה בעבר דברים שאינם חוקיים ושילם על מעשיו בעונש מאסר".

עו"ד גבי הייק, שטיפל במזכר ההבנות מטעם סייף סקאי מול גורמים שהציגו את עצמם בתור אנשי MSI, אמר כי בידיו מזכר הבנות חתום על ידי סייף סקיי וחתימה מטעם MSI. לשאלת TheMarker מי חתום על המזכר מטעם החברה הבריטית, השיב: "אני לא יודע לומר של מי החתימה ומה תפקידו".

האם מעבר לתכתובת מייל היתה ביניכם תקשורת נוספת?

"אני לא רוצה להיכנס לזה. טיפלנו רק בנושא של הכנת מסמך ההבנות. אני לא השתתפתי בפגישות עם הקונה. למיטב הבנתי, לפי מה שנמסר לי החברה הישראלית היתה בקשר עם הקונה הרבה לפני שנכנסתי לתמונה".

מה האינדיקציות שיש לך לגבי האדם או הגוף שעמד מאחורי ההתכתבות בינך לבין עורך הדין של MSI?

"לא היו לי אינדיקציות שזה לא היועץ המשפטי שלהם".

יצא לך לדבר איתו או שהתקשורת היתה באמצעות מיילים בלבד?

"התנהל משא ומתן וקיבלנו הערות. לא היתה לי שום סיבה לחשוב שמי שמולי הוא מישהו אחר".

מוקדם יותר: MSI הכחישו כל קשר לעיסקה

מוקדם יותר עידכנו כי מלבד הכחשה של חברת MSI, הרוכשת כביכול, התברר שהן יו"ר לייף-קייפר, ד"ר עמוס בוחניק והן מנכ"ל החברה, ד"ר גבי פיקר, מעולם לא נסעו לחו"ל כדי להיפגש עם נציגי החברה הרוכשת. גם נציגי החברה הרוכשת, מעולם לא היו בארץ ולמעשה עסקת הענק שדיווחה עלייה החברה בהודעה לעיתונות, התבצעה רק דרך פקס ודואר אלקטרוני.

גם עורך הדין של העסקה, גבי הייק, מעולם לא פגש פנים אל פנים את הצד השני אלא רק התכתב מולו בדואר אלקטרוני. הייק ציין כבר כי העסקה נסגרה לא מול משרד עורכי דין אלא מול עורך דין פנימי בחברה.

קיום מפגשים מקדימים ותהליך מקיף של בדיקת נאותות הינם הליכים מאד מקובלים בעסקאות בתחום ההיי-טק, קל וחומר בעסקת ענק שכזו אשר כפי שנמסר מהחברה, משקפת לה שווי של מיליארד דולר.

ג'סטין צ'אנג, דוברת חברת MSI הטייוואנית, הכחישה היום בפעם הראשונה בתקשורת הישראלית את הדיווחים על עסקה אפשרית עם סייף-סקיי. בשיחה עם TheMarker, אמרה צ'אנג: "אנחנו לא מכירים את החברה והם מעולם לא פנו אלינו".

האם את בטוחה שאין עסקה. האם ביררת עם בכירים בחברה?

"אין. אני בטוחה. לא שמעתי עליהם, ואין מצב שלא הייתי יכולה לשמוע על עסקה כזו אם היא היתה מתקיימת. ביררתי עם בכירים בחברה. הם לא מכירים אותם ולא יכולים לאשר את הסיפור".

האם יכול להיות ש-MSI העולמית לא שמעה על העסקה אבל זו האחרונה בוצעה על ידי הסניף הבריטי של MSI (בסניף הבריטי הכחיש סמנכ"ל השיווק של MSI אנגליה ריצ’רד סטיוארט, את הפרסומים - ג"ג)?

"לא אין מצב כזה. אין מצב שהסניף המקומי של MSI יבצע את העסקה ואנחנו במטה החברה לא נדע על כך".

MSI עשויה לבצע עסקה בתחום המכשור הרפואי?

"לא. למעשה MSI היתה לפני מספר שנים בעסקי המכשור הרפואי אבל נטשנו את התחום הזה".

בסיום השיחה, ביקשה הדוברת לקבל את פרטי החברה: "אתה יכול לתת לי אותם? אולי הבכירים שלנו צריכים לדבר איתם אם יעלו עניינים משפטייים".

עם זאת, ד"ר עמוס בוחניק, אחד משני מקימי החברה, ממשיך לקבוע כי כל הפרטים שפורסמו על המדבקה שאמורה להתריע חצי שעה לפני התקף לב - אכן נכונים. "ההמצאה נבחנה במשך שנה וחצי. גודל ההמצאה הוא ברמה של פריצת דרך עולמית. אנחנו רגילים לתגובות של רופאים שהרימו גבה - ובסוף הפרזנטציה - מחאו כפיים", אמר בוחניק הבוקר בראיון לגלי צה"ל.

"יש לי עוד סקופ עולמי. חברת נוקיה, ענקית הטלפונים הסלולריים, הכניסה לכל הטלפונים שלה את האפליקציה שלנו", הוסיף בוחניק. נוקיה מסרה בתגובה כי "מעולם לא יצאנו בהודעה בנושא. איננו נוהגים להגיב לשמועות או הערכות בשוק".

"צריך להתעסק בעיקר ולא בטפל. רופאים בארץ לא ראו את המוצר. כי לא הראנו. שמרנו על זה בסודיות. יש לנו מכתב משתי אוניברסיטאות גדולות בלונדון שניסו והתפעלו. המדבקה באמת משנה סדרי בראשית".

בתגובה לשאלה האם ידע על עברו הפלילי של שותפו אריק קליין, השיב בוחניק: "על זה אומרים, so what, ידעתי על הכל. הוא פשע בעבר, שילם את חובו לחברה והיום הוא יותר נקי מנקי. קליין הוא זה שמוביל את הפיתוח. הוא עובד על זה 10-8 שנים ויש לנו עוד פיתוחים חדשים שיפתיעו את כולם".

בתשובה לשאלה על דיוק הפרסומים בנוגע לפרטי העסקה לחברה בטייוואן, אמר בוחניק: "אני מחזיק בידיי מסמך הבנות החתום על ידי נוטוריון. יש עסקת ענק, המספרים יהיו אפילו יותר גדולים - הרבה יותר מ-370 מיליון דולר".

"התגובה של הצופים מהצד היא נורמלית. המדבקה היא פריצת דרך ברמה עולמית, גם אני הופתעתי בהתחלה. הכל שריר וקיים וחתום. נעשה פרזנטציה בטלוויזיה במלון הילטון וכל העיתונאים יוכלו להגיע. כדאי שתפרגנו יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully