וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונאות האשראי מגיעות עד למונדיאל באפריקה

עומר רבין

18.8.2009 / 8:08

אלפי בני אדם קיבלו ביממה האחרונה מייל המודיע כי זכו בפרסים כספיים ובכרטיסי כניסה למשחקי גביע העולם - כשלמעשה מדובר בהונאת אשראי חמורה

בדרום אפריקה כבר סופרים את השעות והשניות לקראת פתיחת משחקי גביע העולם שייערך בערים הגדולות במדינה הדרומית בעוד פחות משנה - אבל מסתבר שבמדינה מוכת הפשע יש כבר מי שמנסים לנצל את שעת החג של הדמוקרטיה השבירה והצעירה לצורך הונאות אשראי מתוחכמות.

ביממה האחרונה קיבלו כמה אלפי בני אדם הודעות דואר אלקטרוני המבשרות כי זכו בסכומי כסף גדולים ו/או בכרטיסי VIP למשחקי השיא של גביע העולם שיתקיימו בערים דרבן, קייפטאון ויוהנסבורג. המייל, המעוטר בדגלה של דרום אפריקה ועליו חתומים בין היתר כביכול ראש עיריית קייפטאון, הלן זילה, ובכירים אחרים בועד המארגן של המשחקים, קורא ל"זוכים" ליצור קשר בהקדם עם מחלקת מימוש הזכיות של הועד המיוחד שהקימה חברת הלוטו הממשלתית לצורך הנושא.

המייל כולל מספר כרטיס זוכה, מספר פניה לצורך מימוש זכיה ואת סכום ה"פרס" המגיע עד למיליון דולר אמריקאיים וכן הסבר לפיו נבחרו באופן אלקטרוני הזוכים מתוך רשימה בת 500,000 כתובות דוא"ל שהשתתפו בהגרלה ואשר נדלו באופן מקרי ממאגרי המדינה.

על מנת לנסות ולהעצים את האמינות, מעוטרים המייל והודעת הזכיה בסמלים של נותנות החסות העיקריות לאירועי גביע העולם (ובהן כמה מהחברות המובילות ביותר בשוק הבינלאומי) וכן תמונות של זוכי עבר בהגרלות הלוטו.

ה"זוכים" מתבקשים בסופה של ההודעה ליצור קשר בהקדם עם המוקד שכן בתוך 10 ימים תפוג זכותם לזכות בפרס.

על פי הדיווחים בדרום אפריקה מרבית מקבלי האימייל המדובר הבינו כי מדובר בתרמית ולא יצרו קשר עם המשרד המדובר ומסרו את פרטי חשבון הבנק שלהם - אך תלונותיהם של כמה מהתושבים במדינה שנענו לקריאה ופנו לרשויות בימים האחרונים לאחר שהבינו כי מדובר בהונאה נמצאות כרגע בבירור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully