וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל הציעה לים תטיס פשרה - ונדחתה

אבי בר-אלי

27.8.2009 / 14:08

הצעת הפשרה: האצת קצב רכישת הגז הטבעי הנרכש מים-תטיס ורכישת שירותים נוספים. ים-תטיס: "אין בכך כדי לענות על הפגיעה שנגרמה לנו"

מגעים ראשונים מצד חברת החשמל לפשרה עם ספקית הגז ים-תטיס: חברת החשמל הציעה אמש לקבוצת דלק ולנובל אנרג'י להאיץ את קצב רכישת הגז הטבעי הנרכש מים-תטיס, וכן לרכוש שירותים נוספים. זאת, לפי הערכות, בתמורה להסרת התנגדותם לפתיחת חוזה הגז עם הספקית המצרית emg. ים-תטיס מספקת לחברת החשמל 1.7 bcm בשנה מתוקף החוזה ההיסטורי בין הצדדים משנת 2002, וכן 1 bcm נוסף לשנה בחמש השנים הקרובות, לאחר זכייתה במכרז לפני כחודש.

ים-תטיס דחתה הבוקר את הצעת הפשרה, ובאמצעות עו"ד ד"ר דורי קלגסבלד, השיבה למנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, כי: "אין די בהצעתכם כדי לענות על הפגיעה שנגרמה לנו כתוצאה מהתנהגותה הלא שוויונית של חברת החשמל. אנו סבורים, כי חברת החשמל נוהגת כלפי קבוצת ים-תטיס באי שוויון מובהק, המהווה הפרה של התחייבויותיה כלפינו".

לטענת ים-תטיס, החברה התריעה כבר בעבר כי מחיר הגז שהציעו המצרים במכרז החברה בשנת 2000 – אינו ריאלי, ולכן החברה אינה יכולה להעלות את מחיר הגז למצרים – מבלי להציע פיצוי סביר ושיוויוני לים-תטיס.

"הפרה צינית ותועלתנית של ההסכם"

כזכור, שלשום, שיגר עו"ד קלגסבלד מכתב לחברי דירקטוריון חברת החשמל, יו"ר הדירקטוריון, מוטי פרידמן ומנכ"ל החברה, עמוס לסקר – ובו התרה בהם לבל יאשרו את ייקור מחיר הגז המצרי, תוך אפלייתה לכאורה של ים-תטיס. זאת, בעקבות כוונת דירקטוריון חברת החשמל לדון בפתיחת חוזה הגז עם emg המצרית, וייקור הגז מ-2.75 דולר למיליון btu ל-4-4.5 דולר למיליון btu.

במכתב, טוענת ים-תטיס כי emg המצרית הפרה את התחייבויותיה החוזיות מול חברת החשמל למן הרגע בו החלה הזרמת הגז לישראל – בעוד שמצרים מנצלת את הגז שבידה למכירתו במחירים גבוהים יותר ללקוחות אחרים. במקום לנקוט בצעדים משפטיים לשם אכיפת ההסכם, ביטולו או תביעת פיצויים בגין הפרתו – טוענת ים-תטיס, מנהלת חברת החשמל משא-ומתן עם emg לשיפור תנאי ההסכם ואף ייקור מחיר הגז שישולם לה.

"גישה זו מהווה מתן פרס ל-emg בגין הפרה צינית ותועלתנית של ההסכם עם חברת החשמל וכניעה לעמדה כוחנית של emg, המכתיבה לחברה תנאים החורגים מההסכם בין הצדדים", כתב עו"ד קלגסבלד, והוסיף: "קשה להבין כיצד חברת החשמל – כרשות ציבורית – מוותרת על זכויותיה החוזיות וחושפת עצמה ללחצים וסנקציות נוספים שבוודאי יופעלו עליה גם בעתיד, וזאת חרף פסיקה עקבית לפיה אסור לרשות ציבורית להיכנע ללחצים חוקיים".

מכתב זה גרר תגובה קשה מצדו של השותף הישראלי ב-emg, יוסי מימן, אשר אמר אתמול ל-themarker כי התנהגותו של בעל השליטה בדלק, יצחק תשובה, הינה בבחינת פגיעה לכאורה ביחסים עם המצרים ובמשק האנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully