וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי רייפמן יעביר מניותיו - או ייאסר

הילה רז

7.9.2009 / 14:28

השופטת אלשיך קבעה היום כי יו"ר אמבלייז ירצה 45 ימי מאסר אם לא יעביר למנהל המיוחד את מניותיו באמבלייז בתוך 24 שעות. רייפמן: "שלחו אליי עבריינים מכנופיית רמת עמידר"

השופטת אלשיך קבעה היום כי יו"ר אמבלייז, אלי רייפמן, ירצה 45 ימי מאסר אם לא יעביר למנהל המיוחד את מניותיו באמבלייז בתוך 24 שעות. השופטת עיכבה את החלטתה ב- 24 שעות כדי לאפשר לרייפמן לערער על החלטתה לבית משפט העליון. השופטת הביעה תקווה כי ביממה הקרובה רייפמן ינצל את הזמן כדי להעביר את המניות. השופטת קבעה עוד כי אם בתום 45 ימי המאסר רייפמן ימשיך בסירובו להעביר את המניות, הוא ירצה יומיים מאסר בגין כל יום עיכוב בהעברת המניות.

קודם לכן היום התקיים דיון בפני השופטת בנוגע לבקשתו של המנהל המיוחד להוציא צו הקובע שרייפמן מבזה את בית המשפט ולהטיל עליו מאסר עד אשר יעביר את מניות אמבלייז ששייכות לו.

לטענת ארז בבקשה לביזיון בית המשפט רייפמן מסרב להעביר לו את המניות למרות הוראת בית משפט המורה לו לעשות זאת. לגרסת ארז, מאחר שרייפמן מסרב לציית לצו ואינו חותם על הוראות העברת מניותיו באמבלייז למנהל המיוחד, "מתחזק החשש כי רייפמן מבצע בימים אלו דיספוזיציה (שינוי בעלות) במניותיו באמבלייז או כבר ביצע". ארז הסביר עוד כי רייפמן אמר בחקירתו לפני כחודש כי "יישב בבית סוהר ולא ייתן את המניות". רייפמן וען בתגובה כי המנהל המיוחד מכשיל את ניסיונותיו להגיע להסכמות עם נושיו, שהיו עשויות לסיים את הליכי פשיטת הרגל אליהם נקלע.

לדברי רייפמן מזה כשלוש שנים הוא נמצא במאבק שליטה על מניות אמבלייז ולכן לדבריו "אני רוכש מניות ורוכשים עבורי בצורה שלא תאפשר לגופים שרוצים להשתלט על החברה להגיע למניות". רייפמן הוסיף "אני מבין בהיי-טק. צורת הרישום היא דבר מורכב ויש לי יועצים בארץ ובעולם, שמסייעים לי לנצח במאבק השליטה".

לפני כחודשיים וחצי הוציא בית המשפט המחוזי בתל אביב צו המורה לרייפמן להעביר את מניותיו באמבלייז לידי המנהל המיוחד. רייפמן ערער על ההחלטה לבית המשפט העליון, שדחה את בקשתו.
במהלך הדיון הוברר כי 39 מיליון המניות של רייפמן באמבלייז מוחזקות בידי 41 נאמנים באנגליה. לטענת המנהל המיוחד, רייפמן סירב לחתום על יפויי כוח שיאפשרו לנאמנים הללו להעביר את מניות אמבלייז שברשותם למנהל המיוחד.

המנהל המיוחד הבהיר כי מניות אלו שוות 94 מיליון שקל, לפי שער סגירת הבורסה בלונדון אתמול. סכום זה עומד על כשליש מחובו של רייפמן לנושיו המוערך ב-300 מיליון שקל.

עורכי דין של רייפמן, דורון אפיק ושלומי תורג'מן הבהירו כי מכירת המניות עתה בבת אחת תביא למצב שמהניות יהיו שוות פחות. "אם יציעו את כל המניות יחד, אין היום מי שיקנה את כולם וערכן יירד. האמירה ש- 94' מיליון שקל ייכנסו לקופת הנושים אינה ריאלית" אמר תורג'מן.

במהלך הדיון שהתקיים הבוקר הבהיר רייפמן כי אינו מעביר את המניות למנהל המיוחד בשל אופן האחזקות המורכב שיצר. לדבריו "זה לא חנות מכולת. האחזקות השונות קשורות זו בזו וקשה לממש אותן". רייפמן ציין כי הוא ישמח לשתף פעולה והאשים את ארז בכך שהוא מתחמק ממנו.

רייפמן אמר מעל דוכן העדים "המנהל המיוחד שלח אליי עבריינים מכנופיית רמת עמידר, כדי לקבל את רשימת הנאמנים המחזיקים במניות". רייפמן ציין כי חיכה לעדותו כדי לספר מה הוא מרגיש. בתגובה הבהירה לו השופטת "אני לא רוצה לשמוע את מה שאתה מרגיש כרגע".

שלי נרקיס, שהלווה לרייפמן במהלך השנים האחרונות כ-14 מיליון דולר, בתמורה לשיעבוד של 17.33 מיליון מניות אמבלייז פנה היום לבית המשפט בבקשה להתיר לו לממש את המניות שנרשמו לטובתו. נרקיס מציין כי יתרת החוב של רייפמן כלפיו עומדת כיום על 20 מיליון דולר. נרקיס מסביר כי רייפמן לא עמד בתנאי הסכמי ההלוואות וכי המניות שועבדו לזכותו ברשם המשכונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully