וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: אלוביץ' ימנה עצמו ליו"ר בזק

מאת אמיתי זיו

26.10.2009 / 8:27

על אף חילופי היו"' - צפויים המנהלים בבזק להישאר בתפקידיהם. על פי פרטי העסקה קיבל אלוביץ' את השליטה בחברה בהנחה של 7%. המועד הסופי לסגירת העסקה: 25 באפריל

נחתמה עסקת אלוביץ'-בזק: שני הצדדים דיווחו אתמול לבורסה על השלמת העסקה שבה רוכש איש העסקים שאול אלוביץ' את גרעין השליטה בבזק תמורת 6.5 מיליארד שקל. אלוביץ' מתכוון למנות את עצמו ליו"ר בזק.

אלוביץ' רוכש את בזק מידי הקבוצה ששולטת כיום בחברה, המורכבת מחיים סבן, מורי ארקין וקרן איפקס. לפי הדיווח, ישלם אלוביץ' 8 שקלים למניה - הנחה של 7% על מחיר המניה עם סגירת המסחר ב-22 באוקטובר. הנחה כזו היא חריגה בעסקות מסוג זה, שבהן נהוג לשלם פרמיה עבור רכישת השליטה בחברה. נראה כי מחיר זה משקף הערכה שלפיה מחיר מניית בזק גבוה כעת משוויה האמיתי.

אלוביץ' יבצע את העסקה באמצעות החברה הציבורית שבשליטתו 012 סמייל, ולא באמצעות קבוצת יורוקום שבבעלותו הפרטית.

העסקה מותנית באישור כל הגופים הרגולטוריים, ובראשם משרד התקשורת והרשות להגבלים עסקיים.

המועד הסופי לסגירת העסקה ולהעברת הבעלות על בזק (קלוזינג) נקבע ל-25 באפריל - חצי שנה מהיום. בתקופה זו יצטרך אלוביץ' להשיג מימון לעסקה. טווח זמן זה אינו קצר באופן יחסי, וגדול מזה שקיבל אילן בן-דב להשלמת עסקת פרטנר. לפי הודעת סמייל, "העסקה תמומן במזומן, בחוב ובמניות, והחברה תהיה זכאית לדיווידנד שחולק קודם לעסקה"

"נהפוך לשחקן מוביל בענף התקשורת"

"עסקה זו היא המשך ישיר לאסטרטגיה שלנו ליהפך, באמצעות בחירה מוקפדת של השקעות, לשחקן המוביל בשוק התקשורת הישראלי", אמרה סטלה הנדלר, מנכ"לית 012 סמייל. "לאור המעמד הייחודי והמוביל שלה בשוק ויכולת ייצור תזרים, מייצגת בזק השקעה אטרקטיבית עבור 012 סמייל ובעלי המניות שלה".

שר התקשורת, משה כחלון, התייחס לעסקה ואמר: "העסקות האחרונות בשוק התקשורת מעידות על האמון שרוחשים המשקיעים הישראלים לשוק התקשורת הישראלי, וכמובן על חוסנו וגודלו של השוק, במיוחד בשנה של משבר כלכלי עולמי עמוק. העסקה עדיין לא הובאה לאישורנו, אך יש חשיבות עליונה לראות את המתווה הסופי של העסקה ואת תוכניות הבעלים, וכבר כעת אנו נותנים את הדעת על נושאים אלה ועל השלכותיהם. כשתגיע לשולחני ההודעה על סיכום הרכישה יבחן המשרד את כל היבטיה כדי להגן על הצרכן הישראלי ועל החברות הפועלות בשוק הישראלי".

לפני שנתיים ניהל ארקין משא ומתן עם שלמה נחמה למכירת חלקו בבזק. בסופו של דבר העסקה לא בוצעה בשל פערי מחיר. באותה עת נסחרה מניית בזק ברמה של 6.2 שקלים (ללא ניכוי דיווידנד), לעומת מחיר של 8 שקלים שלפיו נמכרו המניות לאלוביץ'.

מנחם ענבר, נציגו של ארקין בדירקטוריון בזק - והאיש שהוביל את העסקה מכיוונו - אמר: "העסקה שאליה הגענו מוכיחה כי ההחלטה שלנו שלא למכור את המניות של ארקין לפני שנתיים היתה נכונה מבחינה כלכלית. במהלך השנתיים שעברו מאז, הוחלפה ההנהלה של בזק ויו"ר הדירקטוריון. החלטות אלה נושאות כיום פרי".

צוות המנהלים לא יוחלף

לאחר החלפת הבעלות על בזק אמור אלוביץ' להתמנות ליו"ר החברה, ואילו נציג בעלי המניות הנוכחי, היו"ר שלמה רודב, יעזוב את תפקידו.

עוד נודע כי המנהלים הבכירים בקבוצת בזק צפויים להישאר בתפקידים, זאת משום שאלוביץ' מאמין בצוות המנהלים הנוכחי ובהישגים שלהם במשך השנים, ולא רואה סיבה להחליפם.

צוות המנהלים הנוכחי בחברה מורכב ממנכ"ל בזק אבי גבאי; מנכ"ל בזק בינלאומי איציק בנבנישתי; ומנכ"ל פלאפון גיל שרון. בראש yes עומד רון אילון, אך אלוביץ' צפוי למכור את האחזקה בחברה.

סימן השאלה בעניין צוות המנהלים שיוביל את החברה מרחף מעל ראשה של סטלה הנדלר - מנכ"לית 012 סמייל. הנדלר מקורבת לאלוביץ', והיא זו שחתמה על העסקה הנוכחית. ככל הנראה, בטווח הזמן הקרוב תישאר הנדלר ב-012 סמייל, משום שהיא חשה חובה גדולה לחברה שאותה היא מנהלת יותר משש שנים. ואולם ייתכן כי בעתיד ימצא לה אלוביץ' תפקיד בבזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully