וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב נפגש עם ראשי הבנקים

טל לוי

8.11.2009 / 11:58

איש העסקים נפגש עם המנכ"לים של הבנקים הגדולים לדון בחובות חברת ממורנד שבבעלותו אליהם. בפגישה לא נכחו אנשי בנק הפועלים המנהלים מו"מ ישיר ונפרד מול לבייב בנושא

יושבי בית הקפה ארומה בבניין מגדל משה אביב ברמת גן רגילים לראות מעת לעת אנשי עסקים בכירים נכנסים לבניין לפגישות עסקיות. אבל ביום רביעי האחרון בסביבות השעה שבע בערב הזדמן להם לראות גם את בעל השליטה בחברת אפריקה ישראל לב לבייב בחברת המנכ"לים ומנהלי הכספים של כמה מהבנקים הגדולים בישראל עולים אחד אחד ותחת מעטה חשאיות למשרדו של מנכ"ל בנק המזרחי-טפחות, אלי יונס, שנמצא במגדל.

בין הנוכחים: מנכ"ל בנק דיסקונט גיורא עופר, מנכ"ל בנק המזרחי-טפחות אלי יונס ומנכ"ל הבנק הבינלאומי סמדר ברבר-צדיק וכן נציגים מבנק לאומי.

על הפרק: דיון משותף בחובותיה של חברת ממורנד (חברה פרטית בבעלות לב לבייב) ל-4 הבנקים (לאומי, דיסקונט, מזרחי-טפחות והבינלאומי) המסתכמים ביותר ממיליארד שקל. ללבייב חוב נוסף לבנק הפועלים המוערך בכ-2 מיליארד שקל, אולם בשל גודלו, הוא מתנהל בנפרד מול הבנק. זו אינה הפעם הראשונה בה מתכנס פורום שכזה.

דיון משותף בין ארבעת הבנקים מנוגד, לכאורה, לתקנות הממונה על ההגבלים העסקיים אולם הבנקים ביקשו וקיבלו את אישור הרשות וזאת בהסתמך על גילוי דעת שפירסמה הרשות להגבלים עסקיים בעבר: גילוי זה מאפשר למשקיעים מוסדיים לנהל הסדרי חוב במשותף ולכן ככל הנראה הרשות לא תתקוף את שיתוף הפעולה בין ארבעת הבנקים בגיבוש הסדר החוב. על פי הרשות, הדיון צריך להיות מתועד היטב על מנת שהרשות תוכל לערוך ביקורת והדיון כולו אמור להיות מוגבל לנושא ההסדר עצמו ולא לנושאים אחרים. בנוסף, רק האנשים החיוניים צריכים להיות נוכחים במו"מ במטרה לשרת רק את המטרה לשמה התכנס הפורום.

לפני שבועיים נודע כי אפריקה הגיעה להסדר חוב מול נציגי בעלי איגרות החוב הארוכות במסגרתו הומר חלק מהחוב למניות וחלקו האחר נפרס לתקופה ארוכה יותר. מעבר לחובותיה של אפריקה לבנקים (כחצי מיליארד שקל) מתמודד לבייב גם עם חובותיה של החברה הפרטית ממורנד. לבייב עצמו אמור להזרים להסדר אפריקה 750 מיליון שקל מכיסו הפרטי. בשוק מעריכים שבשיחות הושגה התקדמות אך עדיין לא נחתם הסכם. המו"מ שמנהלת אפריקה עבור חובותיה למערכת הבנקאית מתנהל בנפרד מול כל בנק ושיתוף הפעולה בין הבנקים נוגע רק לחובותיה של ממורנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully