וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר קרן מרקסטון הודה במתן שוחד

סוכנויות הידיעות

3.12.2009 / 23:00

אליוט ברוידי, יו"ר קרן מרקסטון והשותף להקמת הקרן יחד עם רון לובש ואמיר קס, הודה היום באישומי תשלום שוחד לארבעה מנהלים בכירים וצפוי לעונש של עד ארבע שנות מאסר

אליוט ברוידי, יו"ר מרקסטון והשותף להקמת הקרן יחד עם רון לובש ואמיר קס, הודה היום באישומי תשלום שוחד לארבעה מנהלים בכירים בקרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו יורק בארה"ב, כך מסר היום התובע הכללי של ניו יורק, אנדרו קואומו. ברוידי, בן 49, צפוי לעונש של עד ארבע שנות מאסר. גזר הדין יינתן ב-10 ביוני 2010.

ברוידי העניק כשוחד מתנות בשווי של קרוב למיליון דולר לארבעת הבכירים, ובתמורה השקיעה קרן הפנסיה של ניו יורק בקרן מרקסטון 250 מיליון דולר, ציין קואומו. החקירה נגד קרן מרקסטון נמשכת, הוסיף קואומו. ברוידי, אשר הסכים להשיב 18 מיליון דולר שהרוויחה מרקסטון מעמלות על השקעות עבור קרן הפנסיה של ניו יורק, משתף פעולה עם החקירה.

קואומו ציין כי בין תשלומי השוחד שהעביר ברוידי היה תשלום בסך יותר מ-90 אלף דולר לכיסוי דמי שכירות, הוצאות מחיה וחשבונות רפואיים שהועברו לבת זוג של מנהל בכיר בקרן הפנסיה העובדת כשחקנית בטלוויזיה, ותשלום נוסף בהיקף של 40 אלף דולר לקרוב משפחה שלה.

ברוידי הודה היום בבית משפט גם בתשלומי שוחד במסגרתם מימן נסיעות למנהלים בקרן הפנסיה לישראל ולאיטליה בשווי כולל של 75 אלף דולר. לדבריו, התשלומים הוסתרו באמצעות שימוש בארגוני צדקה. ברוידי נחשב לתורם גדול לקהילה היהודית ולעמותות ישראליות, בהן ארגון ידידי צה"ל בארה"ב והמגבית היהודית המאוחדת, לפי כתב העת "ג'ואיש ג'ורנל". הוא גם היה פעיל בעבר בלשכת המסחר קליפורניה-ישראל.

כמו כן, השקיע ברוידי 300 אלף דולר בסרט שהפיק בכיר בקרן הפנסיה, ושילם יותר מ-380 אלף דולר לקרוב משפחה של מנהל בכיר אחר, עבור שירותי ייעוץ כביכול.

בהודעה שפירסמה היום מרקסטון, הודיעה הקרן כי ברוידי התפטר מתפקידו כיו"ר מרקסטון, וכי לא ימלא כל תפקיד ניהולי או תפעולי בקרן. דן גילרמן התמנה ליו"ר מרקסטון (ישראל וארה"ב) במקום ברוידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully