וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי תהיה הגברת הראשונה של הארנק?

עומר רבין

21.12.2009 / 8:16

כמה ימים בלבד לאחר שפורסמה כוונת בנק ישראל להחליף את האישים על השטרות - כבר מעוררת רשימת השמות ויכוח. ח"כ דליה איציק: "למה רחל, לאה גולדברג או נעמי שמר לא ראויות?"

המאבק המגדרי והמהפיכה הפמיניסטית מגיעים היום (שני) קרוב מאוד לכיס של כולנו: כמה ימים בלבד לאחר שוועדת השטרות והמטבעות של בנק ישראל פרסמה את כוונתה להחליף את האישים המודפסים על השטרות בישראל החל מעוד שנתיים - כבר מעוררת הרשימה שפורסמה ויכוח ציבורי שצפוי להגיע לשיאו עם הגשת הצעת חוק מיוחדת בנושא הבוקר לשולחן הכנסת.

על פי הצעת החוק, אותה מגישה יו"ר סיעת קדימה ח"כ דליה איציק בתמיכת חברי כנסת נוספים מסיעות שונות, ייקבע כי ברשימת הדמויות המיוצגות ייכללו אישי רוח ומדענים ולא רק פוליטיקאים, וכמו כן יינתן ייצוג הולם לכל המינים.

בבנק ישראל קיוו להתגבר על כל מחלוקת אפשרית ע"י גיבוש רשימת אישים מגוונת הקורצת לקונצנזוס, במסגרתה יודפסו על גבי השטרות אישים כמו דוד בן גוריון, מנחם בגין ויצחק רבין. אלה צפויים להחליף את שז"ר, ש"י ענגון ויצחק בן צבי שדמויויתיהם הוטבעו על גבי השטרות. עם זאת, כבר עם פרסום הרשימה בסוף השבוע שעבר נשמעו קולות מצד גורמים רבים שטענו כי הרשימה חד גונית ולא משקפת את כלל הצדדים השונים של החברה הישראלית.

ח"כ איציק מבקשת לכלול 2 נשים בשטרות שיופקו וטוענת במכתבה לח"כים בנושא כי קיים מגוון רחב ומרשים של נשים שתרמו רבות לתחומי הרוח והחברה. במכתב, הממוען בין היתר לשר האוצר, כתבה חברת הכנסת: "על פי החלטתכם לא תופיע אף דמות של אישה על גבי השטרות. האם לאחר שישים שנות מדינה לא מצאה הוועדה המייעצת ולו אישה אחת אשר ראוי כי דמותה תופיע על שטרות הכסף של מדינת ישראל?"

בין השמות המזכירה איציק במכתבה ניתן למצוא את חנה סנש ולאה גולדברג. שמות נוספים שהועלו על ידי חברי כנסת התומכים בהצעה הם אלה של המשוררת המנוחה נעמי שמר או המשוררת רחל. חברי הכנסת התומכים בהצעה הביעו מחוייבות לפעול לקידום הליכי חקיקה מזורזים על מנת לחייב את בנק ישראל להטביע דמויות נשים ואישי חברה על השטרות כבר במחזור ההנפקה הקרוב שלהן ועל מנת למנוע מצב של תחילת ייצור סדרת השטרות ללא דמויות נשיות וללא אישי רוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully