וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר האשראי מגיע לבית הלבן

12.1.2010 / 14:28

סוכנות הדירוג פיץ' מזהירה את ארה"ב: "הגירעון מסכן את דירוג האשראי המושלם. "ארה"ב מוגנת מפני הורדת דירוג בשל חשיבותה ומעמד הדולר, אך המצב מידרדר במהירות מבהילה"

על ארה"ב לקצץ את ההוצאות הממשלתיות ואת התלות במדינות זרות, אם ברצונה לשמור על דירוג האשראי המושלם (AAA) שלה - כך הודיעה סוכנות דירוג האשראי פיץ', באחת מהאזהרות החריפות ביותר בנוגע לאפשרות ההורדה של דירוג האשראי האמריקאי.

בריאן קולטון, ראש מחלקת האג"ח הממשלתיות בפיץ', אמר לעיתון הבריטי "דיילי טלגרף" כי ארה"ב מוגנת מפני הורדת דירוג כרגע בשל חשיבותה למערכת הפיננסית הבינלאומית ומעמדו של הדולר, אך ציין כי מצבה התקציבי של ארה"ב מידרדר במהירות מבהילה.

"ארה"ב תצטרך לקבל החלטות קשות בכל הנוגע להוצאות ולמיסים כדי לחדש את ביטחון השוק בבריאותה הפיננסית לטווח הארוך. בהיעדר צעדים להפחתת הגירעון התקציבי ב-3-5 השנים הבאות, רמות החוב הממשלתי של ארה"ב יגיעו במחצית השנייה של העשור לרמות שיסכנו את דירוג האשראי של ארה"ב", אמר קולטון.

פיץ' צופה כי הגירעון התקציבי של ארה"ב יגיע לרמה של 94% מהתמ"ג בשנה הבאה, לעומת 57% בסוף 2007. כשמינית מכל ההכנסות ממסים של ארה"ב יוקצו לכיסוי חובות, לפי הסוכנות. מרבית המומחים מעריכים כי רמה זאת קרובה באופן מסוכן לנקודת האל חזור, שממנה תתקשה ארה"ב לעמוד בחובותיה ההולכים וגדלים.

הגירעון התקציבי של ארה"ב התנפח ל-1.4 טריליון דולר ב-2009, בעקבות חבילת התמריצים הכלכליים של ממשל אובמה, בסך 787 מיליארד דולר, ועלות החילוץ של המערכת הפיננסים והבנקים מקריסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully