וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה בארה"ב: הנאסד"ק נפל 1.2%

נמרוד הלפרן

15.1.2010 / 23:37

נתוני מאקרו מדאיגים ודו"חות כספיים מאכזבים של קבוצת הבנקאות ג'יי. פי מורגן צ'ייס שלחו את המדדים בניו יורק לירידה החדה ביותר מאז תחילת 2010. אנליסטים: "יש עייפות בשוק"

בורסות וול סטריט נסוגו משיא של 15 חודשים לאחר שרשמו את הנפילה היומית החדה ביותר זה חודש, על רקע דו"חות כספיים מאכזבים של ענק הבנקאות האמריקאי ג'י.פי מורגן צ'ייס - הבנק הגדול הראשון בארה"ב שפירסם את תוצאותיו לרבעון הרביעי - ועלייה מתונה מהצפוי בבטחון הצרכנים בארה"ב. מניות הבנקים הובילו את הירידות.

מדד S&P 500 נסוג ב-1.1% ל-1,136 נקודות - הירידה היומית החדה ביותר מאז ה-17 בדצמבר - ומחק בכך את העליות שרשם במהלך השבוע. המדד ירד בסיכום שבועי בכ-1%. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.9% לרמה של 10,610 נקודות; מדד נאסד"ק איבד 1.2% לרמה של 2,287 נקודות למרות תחזית חיובית של ענקית השבבים אינטל. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רושם עליות, בדרכו לעלייה שבועית שנייה ברציפות. התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.06% לרמה של 3.68% - הרמה הנמוכה ביותר מאז ה-18 בדצמבר.

"היינו עדים היום להרבה עייפות בשוק", אמר מנהל ההשקעות אנדרו ניל מחברת ניהול וייעוץ ההשקעות פוגל ניל פרטנר, בראיון לאתר TheStreet. "נהנינו מעלייה מדהימה בשבועות האחרונים, ונרשמו הרבה שיאים חדשים, וכעת אנחנו רואים תיקון מסוים. בשבוע הבא, אנו צופים עוד קצת ירידות בשווקים", אמר ניל, אשר העריך כי התיקון בשוק צפוי להיות בהיקף של אחוזים בודדים נוספים. "קצת חששנו בתחילתו של השבוע, ונראה שהחששות התממשו", הוסיף.

בחזית נתוני המקרו כלכליים בארה"ב היום: מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב עלה בדצמבר ב-0.1%, לאחר עלייה של 0.4% בנובמבר, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. העלייה היתה מתונה מתחזיות הכלכלנים, אשר צפו עלייה של 0.2%.

התפוקה התעשייתית בארה"ב גדלה ב-0.6% בינואר - עלייה חודשית שישית ברציפות - מסר היום הבנק הפדרלי. כלכלנים צפו עלייה מתונה יותר של 0.5%.

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של ספקית המידע הפיננסי רויטרס ואוניברסיטת מישיגן עלה בינואר לרמה של 73.8 נקודות לעומת 72.5 בדצמבר - עלייה מתונה מתחזיות האנליסטים לעלייה של המדד לרמה של 74 נקודות.

מדד פעילות מגזר הייצור במדינת ניו יורק בארה"ב עלה בתחילת חודש ינואר לרמה של 15.9 נקודות לעומת רמה של 4.5 נקודות בדצמבר, מסר היום הבנק הפדרלי. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו מדד ברמה של 12 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של אפס נקודות משקפת צמיחה בפעילות הייצור, ואילו מדד מתחת לרמה זו מצביע על ירידה בפעילות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully