וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מפעל בצפון פוטרו - והתבצרו בתוכו

קובי מנדל

17.2.2010 / 14:12

100 עובדי מפעל "מילוז" שמצפון לנהריה התבצרו במפעל במחאה על פיטורי 34 פועלים. עובד ותיק במפעל: "איך אוכל לחזור הביתה כשקיבלתי מכתב פיטורים?"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

100 עובדי מפעל "מילוז" התבצרו הבוקר (רביעי) במפעל שמצפון לנהריה ונעלו את שעריו. זאת במחאה על פיטורי 34 עובדים וכוונת ההנהלה למכור את המפעל. ההסתדרות הגישה הבוקר בקשה לצו מניעה נגד פיטורי העובדים לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה. מפעל מילוז כבר נקלע בעבר לקשיים והיה בסכנת סגירה מוחלטת עד שבסוף, לאחר מאבק ההסתדרות, נמצא יזם שרכש אותו. המפעל הנמצא צפונית לנהריה, מייצר שימורי עגבניות ופירות הדר.

דאוד סרחאן מתרשיחה, העובד במפעל 30 שנה. סיפר לוואלה! חדשות על גל הפיטורים האחרון. "זה אסון כבד. יש לי חמישה ילדים בבית, בהם שני סטודנטים וחייל. איך אוכל להתקיים אם יזרקו אותי מהעבודה? איך אוכל לחזור הביתה כשקיבלתי מכתב פיטורים? אני לא גנבתי, לא עשיתי עוול למפעל, ועבדתי מעל ומעבר. קיבלתי התקף לב לפני חמישה חודשים בגלל העבודה במפעל".

ציון חוגי, העובד במפעל מאז היווסדו לפני 44 שנים ונמנה גם הוא עם מקבלי מכתבי הפיטורין, סיפר על התדהמה עם קבלת המכתב. "זה דבר שלא ציפיתי לו", אמר. "זו התמוטטות טוטלית של המפעל. עצם העובדה שהעובדים הולכים הביתה זו מכה קשה".

אשר שמואלי, יו"ר ההסתדרות במרחב הגליל המערבי, אמר לוואלה! חדשות כי פיטורי העובדים הם "התגלמות הקפיטליזם החזירי", וכי הדבר יגביר עד מאוד את אחוזי האבטלה באזור. שמואלי תקף את שר האוצר יובל שטייניץ על ההתבטאויות שיוחסו לו לפיהן האבטלה היא בשיעור של 7.2% בלבד. "שר האוצר הזה אפילו לא מבין ש-400 עובדים המועסקים בשיא העונה במפעל יתווספו לו למעגל המובטלים. העובדים שיחזרו כמובטלים לכפרים הערבים בצפון יגדילו בהם את שיעורי האבטלה ל-30 ו-40 אחוזים, ואחוזי האבטלה אף עלולים להיות מוכפלים. את זה שר האוצר לא רוצה להבין, והממוצע שהוא עושה זה של מובטלים בין גדרה לחדרה. סכנת הסגירה של מפעל מילוז היא מכה קשה שאין כמותה".

עדכון ראשון: 12:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully