וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי המשק: "המדינה חייבת הרבה לפישר"

אלון שן

17.3.2010 / 13:27

בכירי המשק מברכים על החלטת הנגיד להאריך את כהונתו. נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין דווקא תוקף: ”לא ייתכן שמשנים חוק רק כדי לספק את פישר”

בכירי המשק התייצבו היום בשורה אחת לברך על הודעת נגיד בנק ישראל סטנלי פישר על כוונתו להישאר לכהונה נוספת בתפקיד - זאת בעקבות אישור חוק בנק ישראל אמש (שלישי) בכנסת.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מסר כי הוא מברך על החלטת הנגיד להישאר לקדנציה נוספת כנגיד הבנק המרכזי. "הנגיד הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה והמובילה בעולם כולו, סטנלי פישר הוא נכס של ממש למדינת ישראל".

גפני הוסיף כי "הכלכלה הישראלית חייבת לו רבות על עמידתה במשבר הכלכלי העולמי בשנה החולפת, אין ספק כי הישארותו לקדנציה נוספת תתרום רבות לחיזוקה של הכלכלה הישראלית ולמעמדה בעולם". עוד אמר גפני, כי חוק בנק ישראל שעבר אמש בכנסת תרם להישארותו של פישר ולהארכת כהונתו.

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש מסר כי "זהו הדבר האולטימטיבי והנכון – הארכת כהונתו של הנגיד המכהן סטנלי פישר תשדר יציבות במשק, יציבות שהמשק צריך בעת זו". ברוש הוסיף כי "פישר התגלה כמנהיג כלכלי בתקופת המשבר, ואנו עדיין במשבר וצריך אדם כפישר על מנת שילווה את תחילת הצמיחה".

איש העסקים ומייסד מפעל הטקסטיל "דלתא", דב לאוטמן אמר: "הארכת כהונתו של הנגיד היא ברכה למדינת ישראל. סטנלי פישר תרם רבות לרמת היציבות במשק הישראלי ומביא עימו ניסיון רב ברמה הבינלאומית – יתרון חשוב בעולם השטוח בו אנו חיים. מינויו היה צעד חשוב וכך גם הארכת הכהונה. סטנלי פישר הוא אדם מדהים וציוני אמיתי".

נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן מסר כי "סטנלי פישר תרם תרומה מהותית למשק הישראל", והוסיף: "אני שמח לשמוע כי הוא נשאר, כך שהמשק הישראלי יוכל להמשיך וליהנות מהשקט".

אוריאל לין: "לא ייתכן שמשנים חוק רק כדי לספק את פישר"

נשיא לשכות המסחר, אוריאל לין, אמר: "אני מאוד שמח לשמוע על הארכת הכהונה של הנגיד, אך במקביל, מצטער כי העניין הופיע בתקשורת כאילו נעשה כתוצאה משינוי חוק בנק ישראל על פי דרישותיו של הנגיד", אמר לין בצהרים לוואלה! עסקים.

עוד מסר לין כי "זוהי תעודת עניות למדינת ישראל ולדרך שבה נעשים פה דברים. אני כאזרח המדינה מרגיש תחושת עלבון אישי. שינויים בחוק צריכים להיעשות לגופו של עניין משום שזה מוצדק ונכון. לא ייתכן שייעשו שינויים בכדי לספק את רצונו של פישר ועל מנת שימשיך בכהונתו - זהו מצב אומלל שמשנים את חוקי המדינה על מנת להאריך כהונה של בעל תפקיד, כל בעל תפקיד".

אוריאל לין אף התייחס לשכר העובדים בבנק ישראל ואמר כי בכל הנוגע לענייני שכר, הבנק חייב להיות כפוף לפיקוח כמו כל גוף ציבורי אחר במדינה. "אסור לפטר מוסדות אליטיסטיים כי אין מוסדות אליטיסטיים – אדם שעובד באוצר אינו פחות מאדם שעובד בבנק ישראל", אמר לין והוסיף כי "חוסר פיקוח הוא חמור לאתיקה במדינת ישראל ואסור להוריד את הרמה של אלה העובדים בשירות הציבורי לרמה פחותה מאלו שעובדים בבנק ישראל".

במסיבת עיתונאים שקיים היום (רביעי) ראש הממשלה, הסכים סטנלי פישר להמשיך ולכהן קדנציה נוספת, לאחר שברוב של 28 תומכים מול מתנגד אחד, אישרה אתמול מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית את חוק בנק ישראל המסדיר את עצמאות הבנק המרכזי בישראל בנושאים שונים ומעגן את נהלי העבודה בינו לבין משרד האוצר ורשויות השלטון. הנגיד ציין לא אחת כי העברת החוק היתה אחת המטרות החשובות שסימן לעצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully