וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר יוון: האיחוד מרגיע – הבורסות יורדות

עומר רבין

28.4.2010 / 16:45

ביום שאחרי הורדת דירוג האשראי של יוון ממשיכים השווקים באירופה להראות סימני דאגה, אך מתונים מהצפוי על רקע מסרים מרגיעים מכיוון האיחוד האירופי. בוול סטריט דווקא משדרים אופטימיות

אחרי ענן האפר הוולקני, הגיע תורו של ענן הפסימיות הכלכלית: גם אחרי ירידה חדה של יותר מ-3% במרבית בורסות אירופה אתמול, עושה רושם שהמשקיעים עדיין מסרבים לתת את אמונם בשוק ההון ומושפעים קשות מחששותיהם של כלכלנים התוהים ביממה האחרונה על ההשפעות של הורדת דירוג האשראי של יוון.

אמש החליטה סוכנות הדירוג המובילה S&P להוריד את דירוג האשראי של יוון לרמת "אג"ח זבל" שמשמעותה חוסר אמון טוטאלי, למעשה, ביכולתה של הממשלה היוונית לעמוד בחובותיה. כלכלני החברה חתכו גם את דירוג האשראי של פורטוגל והביעו דאגה כי היא "יוון הבאה" לאור העובדה כי לא ניתן לראות באופק הקרוב כיצד תצליח המדינה לחזור למצב של צמיחה משמעותית. החלטה זו שלחה אתמול את הבורסה באתונה לירידה חדה של כ-6% - כאשר היום מתקנים שם המדדים כ-2% מעלה. בורסת פורטוגל צנחה היום כבר עם פתיחת המסחר בה וכעת יורדים בה המדדים המובילים בכ-4.5%.

בורסה פרנקפורט. Mario Vedder, GettyImages
מאמינים חלקית להצהרות האיחוד. משקיעים בבורסה בפרנקפורט/GettyImages, Mario Vedder

המגמה השלילית הקיפה הבוקר את כל בורסות יוון אך נבלמה מעט בשעות הצהרים המאוחרות, לאור הצהרות מכיוונו של האיחוד האירופי, שם ביקשו להרגיע את הרוחות ולהבהיר כי חבילת הסיוע ליוון תושלם כבר בימים הקרובים. בגרמניה דנו היום בכירים בממשל בסוגיית ההצטרפות לתכנית הסיוע ומידת התמיכה של הממשלה הגרמנית בעזרה המתגבשת לכלכלה היוונית. על פי ההערכות, ההשפעה המשמעותית של הורדת הדירוג באתונה שגרר אתמול את הבורסה בפרנקפורט לירידות שערים חדות וממשיך להביא לירידות קלות גם היום – יאיץ את התהליך ויוביל את גרמניה לתמוך בצורה משמעותית יותר בסיוע.

בלונדון נפתח המסחר גם כן בירידות שערים אך לקראת סיום המסחר על רקע הצהרות האיחוד וכן העלייה המפתיעה של המדדים ביוון, התהפכה מגמת המסחר ומדד ה-FTSE מוסיף כעת כחצי אחוז לערכו.

גם על תל אביב לא פסחה המגמה השלילית: מדד המעו"ף איבד היום 1.1% מערכו ואילו מדד ת"א 100 ירד בשיעור של 1.2% - גם הפעם בלטו מניות הבנקים שירדו ב-1.6% על רקע המשבר באירופה. למרות הירידות המשמעותיות, מדובר באווירה שלילית מתונה מזו שצפו רבים בחדרי עסקאות הבוקר.

כעת מופנות עיני כל השווקים לארה"ב שם נפתח המסחר בעליות שערים קלות לאחר שאתמול רשמו המדדים ירידות משמעותיות. בשעה זו עולים מדד הנאסד"ק ומדד הדאו ג'ונס בשיעור של עד 0.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully