וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונייטד וקונטיננטל מתמזגות

3.5.2010 / 15:25

החברה החדשה שתוקם תישא את שמה של יונייטד ותפעל ממטה החברה בשיקגו. העסקה, המורכבת ממניות בלבד, מוערכת בשווי של כ-3 מיליארד דולר

חברות התעופה האמריקאיות יונייטד איירליינס וקונטיננטל הודיעו היום על מיזוגן, בעסקה בשווי של כ-3 מיליארד דולר המורכבת ממניות בלבד, אשר תיצור את חברת התעופה הגדולה בעולם.

במסגרת העסקה, שהושגה במהירות לאחר שבועיים של משא ומתן, תרכוש יונייטד את קונטיננטל, והחברה החדשה תישא את שמה של יונייטד איירליינס ותפעל ממטה יונייטד בשיקגו. מנכ"ל קונטיננטל, ג'ף סמיסק, ייהפך למנכ"ל החברה החדשה, ומנכ"ל יונייטד, גלן טילטון, יהיה יו"ר החברה. UAL, החברה האם של יונייטד איירליינס, תעניק לקונטיננטל 1.05 מניות עבור כל מניה שלה. העסקה, ששווייה 3.17 מיליארד דולר, תושלם עד סוף השנה הנוכחית.

בהנחה שהעסקה תזכה באישור רשות ההגבלים העסקיים, תחליף החברה החדשה את דלתא כחברת התעופה הגדולה בעולם. שווי השוק המשותף על שתי החברות מוערך ב-8.3 מיליארד דולר, והכנסותיהן בשנה שעברה הסתכמו כמעט ב-29 מיליארד דולר. שתי החברות ביחד טסות ל-370 יעדים ב-59 מדינות. נתח השוק של שתי החברות בענף התעופה בארה"ב מסתכם ב-21%, לעומת 20% של דלתא. בשוק העולמי, יהיה נתח השוק של החברה החדשה 7%.

העסקה מפעילה לחץ לא רק על דלתא, אלא גם על אמריקן איירליינס, שהובילה בעבר את השוק בארה"ב, אך כעת תרד למקום השלישי. גם עתידה של חברת התעופה המקומית, US איירווייס, שניהלה לפני שלושה שבועות מגעים עם יונייטד למיזוג אפשרי, לוט בערפל.

"שתי החברות נועדו להתמזג", אמר ריי ניידל, אנליסט עצמאי בתחום התעופה, לבלומברג. "הן זקוקות לשווי השוק הזה כדי להתחרות ביעילות בדלתא", הוסיף. עם זאת, יתכן שהצרכנים יפגעו מהמיזוג, אשר עלול לגרום לעליית המחירים. החברה החדשה אמנם לא מתכוונת להעלות את המחירים, לפי מקור המקורב לעסקה, אך המיזוג יביא לירידה במספר הטיסות, אשר יאפשר לחברות בסופו של דבר להעלות מחירים. בנוסף, שתי החברות לא יתחרו יותר זו בזו, מה שיביא לצמצום האפשרויות לנוסעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully