וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון נחוש להפחית עלות השיחות בסלולר

עומר רבין

4.5.2010 / 15:35

שר התקשורת פנה היום לחברות הסלולר וביקש לקבל בתוך 30 יום את התייחסותן להפחתה מיידית של 84% בדמי הקישוריות ל-4.14 אגורות לדקה בלבד. בהמשך צפוי המחיר לרדת אף יותר

נמשך מאבק משרד התקשורת בחברות הסלולר החזקות במשק ובמחירי עלויות השיחה. בצעד חריג פנה היום שר התקשורת משה כחלון לחברות הסלולר בבקשה לקבל התייחסות מהן בתוך 30 יום ככל היותר לכוונתו להפחית במהלך אחד ומיידי בשיעור של 84% את דמי הקישוריות בשיחות סלולריות – אותו סכום המשולם בעת שמתקשר לקוח של חברת סלולר אחת ללקוח בחברה מתחרה.

כיום עומדים דמי הקישוריות על סכום של 25 אגורות (בתוספת מע"מ) – אך בכוונת השר להפחית סכום זה באופן מיידי ל-4.14 אגורות בלבד. לדברי כחלון, עד שנת 2014 יופחתו דמי הקישוריות אף יותר לסכום של 2.57 אגורות בלבד, בתוספת מע"מ.

גם דמי הקישוריות לשליחת הודעת טקסט (SMS) יופחתו על פי תכניות משרד התקשורת, מ-2.84 אגורות ל0.19 אגורות בלבד להודעה בודדת – הפחתה של 94% בעלויות המשלוח באופן מיידי. גם כאן צופים במשרד התקשורת הוזלה נוספת באופק עד לרמה של 0.13 אגורות בלבד ל-SMS. אין מדובר במחיר הכולל לשליחת הודעת טקסט אלא למחיר המתווסף למחיר הבסיסי של שליחת הודעה בתוך הרשת, במקרה בו ההודעה נשלחת ללקוח ברשת מתחרה.

דמי הקישוריות כבר הופחתו בעבר, כאשר בשנת 2004 ירד מחיר השלמת השיחה מ-45 אגורות ל-25 אגורות דמי קישוריות לדקת שיחה. עם זאת, במשרד התקשורת עדיין טוענים כי קיים פער גדול בין עלות השלמת השיחה ובין התעריף שגובות חברות הסלולר עבור השלמת השיחה ברשת. לדברי גורמים במשרד מדובר בפער אשר "יוצר עיוותים משמעותיים בשוק הסלולר בישראל".

"ההפחתה המומלצת בדמי הקישוריות הסלולארית צפויה לחסוך לצרכנים מעל מיליארד שקל מידי שנה, להפחית באופן ניכר את מחיר השיחה מטלפון נייח לסלולרי, ולאפשר כניסת מתחרים חדשים לתחום הסלולר", אמר היום שר התקשורת עם פרסום הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully