וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: הפרלמנט אישר את צעדי הקיצוץ

תכנית הצנע אושרה ברוב של 172-121. האישור מהווה צעד נוסף אל עבר חבילת הסיוע של 110 מיליארד אירו מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע

פרלמנט יוון אישר הערב (חמישי) את תוכנית הצנע, ובכך התקדם צעד נוסף אל עבר חבילת הסיוע של 110 מיליארד אירו מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינ"ל, שהציבו את צעדי הקיצוץ כתנאי למתן הסיוע.

הצעת החוק אושרה ברוב של 172 קולות אל מול 121 קולות. אמצעי הצנע החדשים צפויים לחסוך לממשלת יוון כ-30 מיליארד אירו, והם כוללים קיצוצים נוספים במשכורות במגזר הציבורי, העלאה של 2% במע"מ, ל-23%, והעלאה של 10% במסים על הדלק ועל האלכוהול.

אתמול, עשרות אלפים מתושבי יוון יצאו לרחובות אתונה כדי להביע את מחאתם על תכנית הצנע שנועדה, לטענת הממשלה, להציל את המדינה מחדלות פירעון. כחלק מצעדי המחאה, הכריזו איגודי העובדים על שביתה בת 24 שעות. מחאות האזרחים עברו אך מהרה לאלימות, ושלושה בני אדם נהרגו בבנק שהוצת מרכז עיר הבירה.

ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פאפנדראו, אמר בתגובה כי הוא הוכה בהלם ממותם של שלושת האנשים. "אנחנו בהלם ממותם של שלושת העובדים, שהיו קורבנות של מעשה רצחני", אמר פאפדראו בנאום שנשא בפרלמנט. "נתפוס את האחראים ונביא אותם למשפט צדק", הבטיח. הוא הוסיף כי דרוש משטר צנע על מנת להבטיח את עתידה של יוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully