וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי וול סטריט: אירופה ואסיה אדומות

עומר רבין

7.5.2010 / 12:47

הלילה הסוער במסגרתו צנחו המדדים המובילים בניו יורק ב-9% ברגע השיא, ככל הנראה בשל תקלה, מסתמן כגל בהלה עולמי: אסיה סגרה בירידות חדות, באירופה - מסחר במגמה שלילית

גל הירידות בבורסות העולם סוחף הלילה (שישי) עוד ועוד שווקים ומעורר דאגה הולכת וגוברת כי מדובר ב"משבר גלובלי חדש" שהוצת ע"י מצוקת האג"ח במדינות אירופה. דווקא ביום בו הבורסות ביבשת המרכזת את מרכז תשומת הלב הכלכלית בימים האחרונים רשמו סוף סוף עליות - אוירת המסחר בוול סטריט מצליחה להקרין על בורסות העולם ולשלוח את המדדים המובילים לירידות.

בורסות אירופה פתחו את יום המסחר בירידות שערים: בורסת פריז יורדת ב-1.9%, בורסת לונדון מאבדת מערכה אחד וחצי אחוז ופרנקפורט משילה 1.6%. הסוחרים ביבשת חוששים מהתפשטות משבר החוב של יוון למדינות נוספות.

המסחר בבורסה של יפן ננעל באווירה שלילית כאשר מדד הניקיי השיל מערכו יותר מ-3%. נפילה זו מצטרפת לצניחה של 3% נוספים שרשם המדד אתמול, כאשר המסחר בבורסות המזרח נפתח לראשונה לאחר חופשת חג בת שלושה ימים.

המסחר ביתר הבורסות ביבשת מתאפיין אף הוא בירידות שערים, אך צנועות יותר סביב שיעור של כאחוז אחד.

אמש בשעה 21:47, שעון ישראל, נרשמה בהלה רבתי בקרב המשקיעים בכל רחבי העולם כאשר המדדים המובילים בוול סטריט צנחו באחת - רושמים את הירידה החדה ביותר מאז שנת 1987 במסכי המניות: המדדים בניו יורק צנחו בכ-9% ומדד הפחד (VIX) המשקף את התנודתיות בבורסה המריא לשיא של 40%. בשעות האחרונות, לאחר סיום המסחר, התברר כי מקור הירידה החדה שהביאה לקריסת המדדים באחת היא בטעות טכנית של סוחר שהתבלבל והקיש את סכום המכירה בעסקה שביצע במיליארדים במקום במיליוני דולרים ובכך גרם באחת לצניחת המדדים - הערכה זו נבחנת כעת על ידי הרשויות בארה"ב וטרם התקבל אישור סופי לאמיתות הדברים.

על פי גרסה זו, הזוכה לחיזוקים הלילה ע"י מקורות בשוק ההון האמריקאי, הסוחר האלמוני לחץ בטעות על האות B (המסמנת את המילה האנגלית Billion, מיליארד) במקום על האות M המסמנת עסקה במיליונים. כתוצאה מכך שוגרה למחשבי הבורסה הוראת מכירה בסכום עתק שהביאה לקריסת המנייה ולצניחה במדדים.

עם זאת, גם בטרם אותה הטעות ירדו המדדים בניו יורק בקרוב ל-3% במה שהגדירו ברוקרים אמריקאים כ"חגיגת חיסול" בוול סטריט. בהמשך היום צפוי להיפתח באירופה יוםהמסחר האחרון לשבוע, לראשונה לאחר אישור תכנית הצנע בפרלמנט היווני. בישראל יתחדש המסחר רק ביום ראשון בבוקר, אז נוכל ללמוד את השפעות גל הדאגה הזה על השוק המקומי.

עדכון ראשון: 4:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully