וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון הרגעה: אירופה אישרה חבילת הסיוע

7.5.2010 / 17:52

במטרה להציל את קריסת כלכלת האיחוד, אישרו גרמניה, צרפת, איטליה וספרד באופן רשמי את חלקן בחבילת הסיוע ליוון המתמוטטת. מדינות גוש האירו ישלמו 80 מיליון אירו למדינה

שני בתי הנבחרים של גרמניה אישרו היום את החקיקה להעניק ליוון סיוע בסך 22.4 מיליארד יורו במסגרת תוכנית סיוע בינלאומית שנועדה למנוע מיוון, הכורעת תחת נטל חובותיה, להגיע לחדלות פירעון.

הבית התחתון אישר את הצעת החוק ברוב של 390 תומכים, 72 מתנגדים ו-139 נמנעים. בהמשך אישר את הצעת החוק גם הבית העליון, וכעת היא תועבר לאישור הפיכתה לחוק בחתימת הקנצלרית אנגלה מרקל. תשלום ראשון במסגרת הסיוע, בסכום של עד 8.4 מיליארד יורו, יועבר ליוון כבר השנה.

בנוסף לגרמניה, אישרו גם צרפת, איטליה וספרד את חלקיהן היחסיים בתוכנית הסיוע ליוון. ראשי גוש היורו צפויים לאשר בהמשך את תוכנית הסיוע הכוללת בפגישה בבריסל. היקף תוכנית הסיוע המשותפת של גוש היורו וקרן המטבע הבינ"ל (IMF) הוא 110 מיליארד יורו בהלוואות על פני תקופה של שלוש שנים. מדינות גוש היורו יישאו ב-80 מיליארד יורו וקרן המטבע ב-30 מיליארד היורו הנותרים.

הפרלמנט של יוון אישר אתמול, על רקע הפגנות סוערות, צעדי צנע שנועדו לחסוך כ-30 מיליארד יורו במהלך שלוש שנים, ואשר היוו תנאי אישור חבילת הסיוע של קרן המטבע וגוש היורו למדינה. בין הצעדים שעליהם הוחלט: קיצוצים בשכר המגזר הציבורי ובכספי פנסיה, והעלאות מיסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully