וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש גובר: "מדובר במשבר חדש לכל דבר"

7.5.2010 / 23:24

כלכלנים מזהירים: "המצב באירופה מזכיר את התמוטטות ליהמן בראדרס, מחנק אשראי ופיטורי מיליונים הם תסריט אפשרי". טוענים כי הצריכה הפרטית באירופה עלולה לצנוח בעתיד הקרוב

כלכלנים מערכים כי המצב שנוצר עקב משבר החוב האירופי מזכיר את האירועים סביב התמוטטות בנק ההשקעות האמריקאי ליהמן ברדרס בסתיו 2008, וכי תסריט של מחנק אשראי, ירידה בצריכה הפרטית ופיטורים של מיליוני עובדים עלול להתרחש כעת באירופה, דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי.

"אירופה מרגישה כמו שאנחנו הרגשנו אחרי ליהמן ברדרס", אמר הכלכלן בארי אייכנגרין, פרופ' באוניברסיטת קליפורניה בברקלי. "איש לא ראה משהו מסוג זה בעבר, ועולים ספקות לגבי יכולתם של המנהיגים להתמודד עם המצב, ובצדק".

הצרכנים באירופה עשויים בקרוב לצמצם את הרכישות של מכוניות או מכשירי חשמל חדשים, הוסיף אייכנגרין, "מכיוון שהם לא יודעים מה צפוי בהמשך".

בורסות אירופה רשמו היום את הנפילה היומית החדה ביותר זה 14 חודשים על רקע חששות להתפשטות משבר החוב ביוון למדינות נוספות בגוש היורו ובעקבות הנפילות החדות שנרשמו אמש בוול סטריט והיום בבורסות אסיה. מניות הפיננסים מובילות את הירידות.

בורסת לונדון נסגרה בירידה של 2.6% לאחר שכבר נפלה במהלך המסחר ביותר מ-4%; פרנקפורט איבדה 3.3%; פאריס ירדה ב-3.4% לאחר שצללה בקרוב ל-6% במהלך המסחר. מדד יורו סטוקס 600 הכלל אירופי נפל ב-3.9%, והשלים בכך נפילה שבועית של 8.7% - הירידה השבועית החדה ביותר מאז נובמבר 2008. המדד נמוך כעת ב-13% מהשיא של 2010 שרשם ב-15 באפריל.

מדד התנודתיות של בורסות אירופה, מדד vstoxx, העוקב אחרי עלות האופציות כנגד ירידות במדד יורו סטוקס 50 הכלל אירופי - זינק היום ב-35% לרמה של 49.6 נקודות - הזינוק היומי החד ביותר מאז אוקטובר 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully