וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל: "לא נפקיר את השוק לידי ספקולנטים"

לאחר פגישות חירום שערכו מנהיגי מדינות גוש היורו בבריסל הוכרז על הקמת קרן חירום חדשה לצורך ייצוב המטבע וכלכלת האיחוד. סרקוזי: "המשבר החמור של היורו מאז הקמתו"

מנהיגי האיחוד האירופי הכריזו בתום דיונים שנערכו הלילה (שבת) בבריסל על הקמת קרן משבר חדשה לצורך ייצוב מטבע האירו והזנקת כלכלת האיחוד בעקבות מצב החירום אליו נקלעו מדינות הגוש על רקע המשבר ביוון. "עד ליל ראשון נקים קו הגנה כלכלי במדינות הגוש", הכריז הממונה על האוצר באיחוד ז'אן קלוד יונקר.

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי קרן הייצוב תשלח "מסר ברור מאוד" לספקולנטים בשוק – "לא נפקיר את השוק לידיהם". גם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי נשא דברים לאחר הפגישה. סרקוזי אמר כי "אנו נמצאים בשלב של בניית מנגנון משותף. כל גוש היורו צריך להגן על עצמו". לדברי סרקוזי, "אין ספק שגוש היורו נמצא בעיצומו של המשבר הרציני ביותר מאז יצירתו".

אמש אישרו שני בתי הנבחרים של גרמניה את החקיקה להעניק ליוון סיוע בסך 22.4 מיליארד יורו במסגרת תוכנית סיוע בינלאומית שנועדה למנוע מיוון, הכורעת תחת נטל חובותיה, להגיע לחדלות פירעון. הבית התחתון אישר את הצעת החוק ברוב של 390 תומכים, 72 מתנגדים ו-139 נמנעים. בהמשך אישר את הצעת החוק גם הבית העליון, וכעת היא תועבר לאישור הפיכתה לחוק בחתימת הקנצלרית אנגלה מרקל. תשלום ראשון במסגרת הסיוע, בסכום של עד 8.4 מיליארד יורו, יועבר ליוון כבר השנה.

פגישת המנהיגים נערכה על רקע שבוע קשה במיוחד בשוקי אירופה ובשוק ההון העולמי במסגרתו איבדו הבורסות אחוזים מבהילים כשהם מעוררים בהלה בכל רחבי העולם וגוררים משקיעים למשוך את כספם ממדינות אירופה. החשש בשווקים הוא מפני תרחיש "דומינו" שבו יוון תהווה נטל על מדינות האיחוד ולאחריה "יקרסו" בזו אחר זו כלכלות אירופיות נוספות ובראשן פורטוגל, ספרד, אירלנד ואיטליה.

פגישת המנהיגים נועדה, להערכת כלכלנים ביבשת, להוכיח נחישות מצד ראשי המדינות באירופה להילחם במשבר, "לעצור את הדימום" בשווקים ולהשיב את גוש האירו לצמיחה ויציבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully