וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החילונים מחרימים את הבד"ץ

רינה רוזנברג

13.5.2010 / 15:50

בימים אלו מתגבש ברשת חרם צרכני חדש נגד מוצרים הנושאים את תו הכשרות של בד"ץ העדה החרדית. תו הכשרות מתנוסס על רשימה ארוכה של מוצרים, ביניהם מוצרי אוסם, קפה עלית ונביעות

חרם צרכני חדש נגד מוצרים הנושאים את תו הכשרות של בד"ץ העדה החרדית מנסה להתגבש בימים אלו באמצעות הרשת. מכתב המועבר לתיבות מייל של ישראלים רבים ממליץ לצרכנים לבחון את חותמות הכשרות על המוצרים אותם הם קונים ולא לקנות יותר מוצרים עם הלוגו השייך לעדה החרדית.

מיקי לפיד, כותב המייל, ממליץ על החרמת בד"ץ שכן לדבריו מדובר בקבוצה בישראל ש"מחרימים אותי, את המדינה שלי ואת הצבא שלי וששורפים את הדגל שלי כשאני עומד בדומיה לזכר חברי שנהרגו במלחמות".

בפייסבוק כבר הוקמו מספר קבוצות אליהם הצטרפו עשרות גולשים. בקבוצות נטען כי "לאור המהומות האלימות שיזמו ראשי העדה החרדית בירושלים, יש לחנכם בדיוק בדרך בה הם מחנכים, כאשר בציבור החרדי מחרימים עסק שפתוח בשבת, וזה לצערנו עובד במרבית המקרים, כך גם אנחנו נשתמש בשיטות שלהם ונחרים אותם עד שיתחנכו ויבינו שהדרך להשיג דברים היא לא האלימות".

מטרת החרמת מוצרים הנתונים להשגחתם של העדה החרדית, לפי הקבוצה, היא חוסר שיתוף פעולה עם אנשים המבצעים פשעים (אלימות כלפי שוטרים וגרימת נזק לרכוש ציבורי) ופן נוסף שבנקיטת סנקציות אלו הוא להבהיר להם שאין זה משתלם להשתמש באלימות כדי להשיג דברים במיוחד - דברים נתעבים.

במכתב השרשרת מוסבר כי הקריאה לחרם נולדה לאור מאמר של כתב ידיעות אחרונות, נחום ברנע, בו ציין כי "כשרות העדה החרדית מקבלת הון מהצרכן החילוני, ובכסף הזה שורפים החרדים דגלים" ,ובנוסף ציין כי "בד"ץ העדה החרדית, מממן את הפגנות אתרא קדישא (הקברים באשקלון), את ההפגנות נגד חניון קרתא בירושלים ועוד".

תו הכשרות של בד"ץ העדה החרדית מתנוססת על רשימה ארוכה של מוצרים, ביניהם מוצרי אסם, לחמים של מאפיות אנג'ל וברמן, קפה עלית, מים של נביעות ומלפפונים של בית השיטה ואחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully