וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנת חג: הבורסות באירופה עולות

עומר רבין

18.5.2010 / 14:42

על אף המשך הצניחה בשער האירו, הבורסות ביבשת דווקא נפתחו באווירה אופטימית. לונדון עולה באחוז אחד, פריז וגרמניה באחוז וחצי. היום יועברו כספי הסיוע ממדינות האיחוד ליוון

אצלנו בתל אביב הבורסה אמנם משותקת לרגל ערב חג השבועות, אבל החגיגה האמיתית מתרחשת היום דווקא בבורסות אירופה - שם רכבת ההרים של שוק ההון המקומי דוהרת בכיוון מעלה: המסחר נפתח באווירה חיובית כשהמסכים ברחבי היבשת נצבעים ירוק.

בשעה זו מוסיף מדד הFTSE בלונדון קרוב לאחוז אחד לערכו, בפרנקפורט נהנים מעליה של 1.3% במדד המוביל ואילו בפריז מוסיפה הבורסה 1.6%. היום צפויים לעבור מרבית כספי החילוץ של מדינות האיחוד ליוון במסגרת ההסדר שנחתם עם המדינה, במסגרתו התחייב הממשל באתונה לאמץ תכנית צנע מרחיקת לכת - אשר ממשיכה לעורר את זעמם של ארגוני העובדים ואנשי המגזר הציבורי במדינה.

באסיה נחתם מוקדם יותר הבוקר המסחר גם כן באווירה חיובית - זאת לאחר שבלילה שינו במפתיע מדדי המניות בוול סטריט כיוון ונחתמו גם הם בעליות קלות. מדד הניקיי ביפן חתם בעלייה קלה של כעשירית האחוז, ההנג סנג בשנחאי הוסיף 1.2% וגם ביתר הבורסות ביבשת נצבעו מסכי המניות בירוק.

בתל אביב, כאמור, לא צפוי היום מסחר וזה יתחדש רק בבוקר יום חמישי.

האופטימיות הזהירה נותנת את אותותיה גם בשוק המט"ח, שם התחזק היום במעט האירו למול הדולר ונסחר כעת סביב שער של 1.2414 דולר למטבע אירופי אחד. אצלנו נקבעו בצהרים השערים היציגים של המטבעות על ידי בנק ישראל כאשר האירו מתאושש מעט משפל של יותר משבע שנים שרשם אתמול - מחירו נקבע על ידי הבנק המרכזי ברמה של 4.6583 שקלים - שיפור של 0.14% ביחס לשער אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully