וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס יוזם: המדינה תשלם 20% מהמשכנתא

25.5.2010 / 17:41

האם המדינה תעזור לצעירים לממן לעצמם את הדירה הראשונה? שר הבינוי והשיכון יוזם את ההצעה ומקווה בכך להביא להוזלת מחירי הדירות והעלאת כח המיקוח של הרוכשים

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס (ש"ס) שוקל לקדם הצעה לפיה המדינה תממן 20 אחוז מגובה המשכנתא לרוכשי דירה ראשונה, מימון שיתפרש על פני כל שנות החזרת אותה משכנתא. בכך, לטענתו, יהיו שני רווחים: הראשון - הגדלת כוח המיקוח של הרוכשים לעומת הקבלנים. השני - רווח למדינה, כאשר התשלומים יתפרסו למשך שנים, דבר שיכביד פחות על קופת האוצר. "יש לנו תקציב של המשכנתאות אבל צריך הסמכה של האוצר", אמר אטיאס בדיון מיוחד שהתקיים בועדת המשנה לענייני הפריפריה של הכנסת בראשותה של ח"כ מירי רגב (ליכוד).

הוועדה התכנסה לדון במצוקת הדיור של זוגות צעירים, על רקע הפרסומים לפיהם בנק ישראל מתכוון להורות לבנקים שלא לתת משכנתא על יותר מ- 60 אחוז מערך הדירה. אטיאס כבר התייחס הבוקר בראיון לגלי צה"ל ליוזמה ואמר: "בשנת 2009 התקיימו 102 אלף עסקות נדל"ן, מתוכן 70 אלף דירות יד שנייה. בנק ישראל מניח שמי שקונה דירה להשקעה לוקח מינופים גבוהים יותר מזוגות צעירים, אך יש לוודא שההנחיות החדשות לא יפגעו באלו שקונים דירה ראשונה. הכללים לא צריכים להיות מופנים למי שאין ברשותו דירה ראשונה, ואלו 70% מהעסקות שנערכו בשנה האחרונה", הדגיש.

"חזקיהו עשה את המהלך בשביל לפגוע במשקיעים", הוסיף אטיאס, "אך המהלך פוגע ברוכשי דירה ראשונה. אני אפעל בכדי לשנות את ההנחיה של בנק ישראל בכדי שלא תחול על ציבור זה. אנחנו צריכים להגדיל את היצע הדירות, והדבר מתחיל להשפיע".

אטיאס חזר במהלך דיון הוועדה על מחויבותו להורדת מחירי הדירות וטען כי ברור לו שעל סמך תחום זה הוא נמדד בתפקידו. עם זאת, טען, רבים מהמהלכים בנושא תלויים באישור ותמיכה של האוצר.

הצעה נוספת שאטיאס הגיש לאוצר היא הפחתת מיסים לדירה ראשונה. נכון להיום, 40 אחוז מעלות הדירה היא על מיסים. בהקשר לכך, יש לציין כי ח"כ רגב ואורלי לוי-אבקסיס הגישה לפני מספר שבועות הצעת חוק לביטול המע"מ לרוכשי דירה ראשונה.

בסיום דבריו, אמר אטיאס כי, "אני לא מסיר אחריות, אני ממשיך להיאבק בזה ובעזרת ה' אצליח כי יש לנו קרקעות. ההיצע ינצח את הביקוש. זה ייקח יותר זמן אם לא נקבל עזרה מראש הממשלה ומשר האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully