וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "גילוי הגז שייך לכל עם ישראל"

6.6.2010 / 11:38

שר האוצר הבהיר בפתח ישיבת הממשלה: "לא נאפשר מצב שבו אזרחי המדינה לא ייהנו מהתגליות... אין סיבה שאם ישראל נהגה בשלומיאליות בנושא במשך 62 שנה - היא תמשיך לנהוג כך"

חששותיו של יצחק תשובה מתאמתים: שר האוצר יובל שטייניץ התבטא היום באופן ברור בפתח ישיבת הממשלה השבועית בירושלים והבהיר כי האוצר נחוש בדעתו לוודא כי המדינה ואזרחיה ייהנו מחלק נכבד מגילויי הגז האחרונים וכי רווחי התגליות לא ישולשלו כולם לכיסן של החברות הפרטיות והמשקיעים בהן.

"גילוי הגז בים התיכון שייך לכל עם ישראל ולמדינה ולא אתן להגיע למצב שבו אזרחי המדינה לא ייהנו מאותן תגליות - לכן הקמתי את ועדת שישינסקי הבוחנת את משטר התמלוגים לישראל ובסוף השבוע הודעתי שאני דוחה את הדרישות לצמצם את המנדט של הוועדה", אמר שטייניץ הבוקר

בתגובה לטענות גורמים בסקטור הפרטי באשר לבעייתיות שבשינוי מדיניות פתאומי לאחר שישה עשורים של התעלמות המדינה מהנושא אמר שטייניץ: "אני דוחה על הסף את הטיעון שלפיו 'אם ישראל נהגה בשלומיאליות בנושא במשך 62 שנה - היא תמשיך לנהוג כך'. טיעון זה אינו תקף, יש נורמות בינלאומיות ואזרחי ישראל ייהנו מהתגליות וגם לחברות יהיה את הרווח הנכון".

מי שצריך לחשוש במיוחד מנחישות האוצר הוא איש העסקים יצחק תשובה, הנהנה העיקרי מתגליות הגז האחרונות הנחשבות לגדולות ביותר שנמצאו בשנים האחרונות בעולם. "שינוי כזה הוא בעצם הלאמה של הנכסים הפרטיים. אם זה מה שרוצים לעשות אז שיגידו שהולכים לכיוון של הלאמת קידוחי הגז", אמר תשובה לעיתון TheMarker בשבוע שעבר. בזמן שהמשקיעים נכנסו לשם הם ידעו על גובה תגמולים מסוים והעריכו את מכלול השיקולים בהתאם לכך. זה לא נכון כעת כשיש הצלחה, לשנות רטרואקטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully