וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: "הצמיחה תימשך - על אף המשבר"

עומר רבין

9.6.2010 / 18:29

המשבר באירופה, נתוני האבטלה המדאיגים ושוק הנדל"ן המדשדש לא מדאיגים מדי את נגיד הבנק הפדרלי בארה"ב. "אנחנו במסלול הנכון לצמיחה, על אף השפעות קשות על שוק העבודה"

נגיד הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, שב ומשגר היום מסר מעודד לשוק ההון האמריקאי ומעריך כי הצמיחה בכלכלה האמריקאית תימשך שעה שהוא מגדיר אותה כחזקה ויציבה. בדיון מיוחד בסנאט אליו התייצב ברננקי אמר: "משבר החוב האירופי ישפיע באופן צנוע בלבד על התאוששות הכלכלה האמריקאית, כל עוד וול סטריט מתייצבת".

ברננקי טען כי הצמיחה חזקה ותימשך על אף נתוני מאקרו מסויימים המוסיפים להיות מדאיגים. "עושה רושם שהכלכלה נמצאת במסלול הנכון והצמיחה תוסיף ותימשך במהלך השנה הנוכחית ובזו הבאה".

ברננקי תלה את האופטימיות בצמיחה בצריכה הפרטית אשר לטענתו יש בכוחה להתניע את גלגלי המשק על אף שוק הדיור המדשדש וכן נתוני האבטלה שמוסיפים להיות גבוהים במיוחד.

ברננקי סייג ואמר כי על אף הצמיחה, שוק העבודה עשוי לסבול מהשפעות המשבר למשך תקופה ארוכה שתימשך חודשים רבים ואף שנים. שיעור האבטלה בארה"ב עומד כעת על 9.7% ומצביע על 15 מיליון מחוסרי עבודה. על פי ברננקי, יש לצפות ל"ירידה איטית והדרגתית" בשיעור האבטלה באמריקה.

שוק ההון האמריקאי מגיב, נכון לשעה זו, בחיוב להצהרתו האופטימית של ברננקי ושולח את המדדים המובילים לעליות שערים משמעותיות של יותר מאחוז אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully