וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא צריך את טורקיה: ברזיל תרכוש מתע"א

אורה קורן

17.6.2010 / 8:10

משטרת ברזיל, שרכשה בעבר שני מל"טים מתוצרת התעשייה האווירית, תחתום על הסכם לרכישת 12 נוספים עד 2014. בעתיד תקים התעשייה האווירית מפעל לייצור מל"טים בברזיל

משטרת ברזיל החליטה להגדיל את רכישת מערכות המטוסים ללא טייס (מל"טים) מהתעשיה האווירית ל-14 מערכות. ההסכם צפוי להיחתם עד סוף השנה. כך אמר אתמול ל-TheMarkerמפקד המשטרה הפדרלית של ברזיל, ז'וזה לואיס בואנובה פילו.

לדבריו, המשטרה רכשה שתי מערכות מל"טים והחלה להפעיל אותן, ובעקבות ביצועי המערכות, בכוונתה להרחיב את הרכישה כך שעד 2014 יהיו ברשותה 14 מערכות. לדברי פילו, ההסכמים עם תע"א כוללים מטוסים, תחנות קרקע והדרכת צוותים ברזילאיים. ב-2014 צפויה ברזיל לארח את משחקי הגביע העולמי בכדורגל וב-2016 את המשחקים האולימפיים.

מקורות ביטחוניים העריכו, כי החתימה על ההסכם הנוסף תביא את מכלול העסקות לכ-400-350 מליון דולר. על כוונת ברזיל לרכוש את המל"טים של תע"א נמסר במהלך ביקור נשיא המדינה, שמעון פרס, בברזיל לפני כשנה. בביקור הוסכם על מכירת 3-2 מערכות מל"טים ועל אופציה למכירת מערכות מל"טים נוספות.

לדברי מפקד המשטרה, תהליך הבדיקה של המל"טים נמשך כשנתיים והוכרע על בסיס בשלות המערכת, היכולות הטכניות שלה והנכונות להעברת טכנולוגיה.

בעקבות הרחבת ההסכם צפויה תע"א להקים מפעל לייצור מל"טים בברזיל. המפעל צפוי לקום עם חברת סינרג'י, השותפה של תע"א במדינה.

לפני כשנה הודיע יו"ר תע"א, יאיר שמיר ומנכ"ל החברה, יצחק ניסן, כי תע"א תקים חברה משותפת עם קבוצת סינרג'י - EAE.

"EAE תפעל בברזיל ובשווקים פוטנציאלים נוספים בדרום אמריקה בתחום התעופתי, הימי והגנת המולדת", אמר שמיר. ג'רמן אפרומביץ', מנכ"ל תאגיד סינרג'י, אמר כי "הקמת החברה תאפשר לקדם את האסטרטגיה של תאגיד סינרג'י להפוך גורם מוביל ודומיננטי בתחומי הביטחון והתעופה בברזיל".

החברה המשותפת בברזיל תציע ללקוחותיה מערכות מתקדמות, בהן מל"טים, מערכות מכ"מ, מערכות ימיות, מערכות להגנת גבולות יבשתיים וימיים ושירותי השבחה למטוסים לשימוש צבאי ואזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully