וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעריפי הקישוריות יופחתו ב-74%

אמיר טייג

1.9.2010 / 7:45

שר התקשורת משה כחלון הודיע על הפחתה חדה בתעריף הקישוריות לכ-6.8 אגורות לדקת שיחה החל מינואר. חברות הסלולר צופות נזק של 300 מיליון שקל ברווח הנקי השנתי

הבוקר פרסם משרד התקשורת את החלטתו הוספית לגבי תעריפי הקישוריות. כפי שפורסם ב-TheMarker, שר התקשורת משה כחלון הודיע על הפחתה חדה של יותר מ-70% בתעריף לכ-6.8 אגורות לדקת שיחה החל מ-1 בינואר 2011. כיום עומד תעריף השלמת שיחה לרשת זרה על כ-25.1 אגורות לדקה. לאחר מכן יופחתו דמי הקישוריות ב-1 בינואר בכל שנה עד 2014, שבה יהיו דמי קישוריות 5 אגורות לדקה.

דמי הקישוריות שנקבעו במשרד התקשורת גבוהים מאלה שתוכננו במקור - כ-4 אגורות לדקה במדרגה הראשונה - אך נמוכים מדמי הקישוריות שחברות הסלולר הציעו, יותר מ-17 אגורות לדקה. הסכום הנוכחי נקבע לאחר שחברות הסלולר טענו כי נעשו שגיאות בחישובי דמי הקישוריות הקודמים של חברת nera, שנשכרה לצורך המשימה. ההורדה נבחנה במשרד התקשורת מבחינה כלכלית וגם מבחינה משפטית, שכן ייתכן כי חברות הסלולר יפנו לבג"ץ בעניין.

לאחר פרסום דמי הקישוריות על ידי משרד התקשורת בימים הקרובים, צפויות חברות הסלולר לעדכן את הבורסה על הנזק הצפוי להן מההפחתה. על פיהן, במתווה הקישוריות הקודם, שלפיו דמי הקישוריות יירדו ל-4 אגורות לדקה, כל חברה צפתה נזק של 300 מיליון שקל ברווח הנקי השנתי שלה ו-420 מיליון שקל ב-ebitda.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully