וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העובדים הסינים יבלמו עלייה במחירי הדירות"

חן הלפרן

12.9.2010 / 16:24

נשיא התאחדות הקבלנים ניסים בובליל פנה לשר בן אליעזר וביקש ממנו לפעול להגדלת מספר העובדים הסינים בענף הבנייה. לטענתו, הגדלת כמות העובדים חיונית לענף

נשיא התאחדות הקבלנים, ניסים בובליל, פנה השבוע לשר התמ"ת בנימין בן אליעזר בבקשה להגדלת מכסת העובדים הסינים המועסקים בענף הבנייה בישראל. לדברי בובליל, יציבות מספר העובדים המקצועיים בענף תאפשר להגדיל את מלאי הדירות ותעצור את האמרת מחיריהן.

בובליל, אשר פנה אל השר בן אליעזר טרם יציאתו לביקור רשמי בסין, אמר כי הצורך בעובדים הזרים הופך לחיוני על רקע המחסור החמור ביחידות דיור במדינת ישראל. לדבריו, ישנו מחסור של למעלה מ-100,000 יחידות דיור, שתוצאתו היא עלייה במחירי הנדל"ן.

בענף הבניה בישראל מועסקים בימים אלה כ-6,200 עובדים מקצועיים מסין במקצועות הרצפות, הברזלנות, הטייחות והטפסנות - מקצועות הידועים בשם "מקצועות רטובים". זאת למרות שממשלת ישראל אישרה את הגעתם של 8,000 עובדים.

במקביל לקריאה זו, ציין בובליל כי התאחדות הקבלנים פועלת להכשיר עובדים ישראלים בענף הבנייה. "לאחרונה, גוברים ניסיונות מצד גורמים שונים לצמצם לחלוטין את מספר העובדים המקצועיים הזרים בישראל ולנסות להחליפם בעובדים ישראלים", אמר בובליל, והוסיף כי "התאחדות הקבלנים החלה בהכשרה של עובדים ישראלים", אך הדגיש כי קצב ההכשרה ל"מקצועות הרטובים" אינו עומד בדרישת השוק, העומדות על כ-10,000 עובדים במקצועות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully