וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הוציא צו על תנאי לחוק התקציב הדו שנתי

פנחס וולף

4.10.2010 / 11:50

ביהמ"ש העליון הוציא צו על תנאי המאיים על התקציב הדו שנתי בעקבות עתירה של ח"כ בר-און. הצו מחייב את הממשלה והכנסת לנמק תוך 90 יום מדוע לא יבוטל חוק התקציב החדש

עתיד התקציב הדו שנתי בסימן שאלה? בית המשפט העליון החליט היום (שני) להוציא צו על תנאי המחייב את הממשלה והכנסת לנמק מדוע לא יבוטל חוק התקציב הדו שנתי.

הצו הוצא בעקבות עתירה של ח"כ רוני בר-און (קדימה) בה נטען כי חוק התקציב הדו שנתי הינו למעשה תיקון של עקרונות הקבועים בחוד יסוד משק המדינה. לפי העתירה, השימוש בהוראת השעה כדי לתקן את חוק היסוד ולהחיל את התקציב הדו שנתי בכהונת הממשלה הנוכחית אינו חוקתי.

יש לציין כי אם העתירה תתקבל, דיוני התקציב יעמדו בסימן שאלה גדול שכן הממשלה והכנסת יחוייבו לשוב ולדון בתקציב חד שנתי.

בדיון שנערך בנושא הבהירו שופטי בג"ץ לנציגי הממשלה והכנסת כי העתירה שהוגשה מעוררת שאלו כבדות משקל הראויות לדיוק ולפיכך ניתן צו על תנאי. בהתאם לכך העניק בית המשפט העליון 90 יום להמשך הדיון בעתירה, כדי שהצדדים ימציאו לבג"ץ את טענותיהם בכתב.

הצעת החוק להנהגת תקציב דו שנתי בשנים 2011-2012 אמורה להיות מונחת על שולחן הכנסת בסוף החודש כאשר כבר בדיונים המוקדמים סביבה הציתה אש רבה בין חברי מליאת הכנסת. נציגי האופוזיציה טענו בעבר כי מאחר שמדובר בשינוי חוק יסוד, דרוש רוב של 61 חברי כנסת בהצבעות הסופיות, אולם בקואליציה דחו את הטענות והסתמכו על חוות דעתו של היועץ המשפטי של הכנסת אייל ינון שגרס כי אין צורך ברוב של 61 חברי כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully