וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לסייע לח"כים עם חוק ההסדרים?

חן הלפרן

19.10.2010 / 9:17

לראשונה מוצג חוק ההסדרים בפורמט פתוח והציבור נקרא להעיר את הערותיו עליו, אשר יועברו לאחר מכן לנציגי האוצר, הקואליציה והאופוזיציה שייעזרו בהערות בעד הדיונים בכנסת על סעיפיו

שר האוצר יובל שטייניץ והשר הממונה על שיפור השירות לציבור מיכאל איתן העלו הבוקר (שלישי) את חוק ההסדרים לאתר הממשלתי על מנת שהציבור יוכל לעיין בו בנוחות ולהעיר את הערותיו לפני שהחוק יובא לקריאות ראשונה ושנייה בכנסת. מדובר בפעם הראשונה שמבוצע מהלך מסוג זה בו החוק מוצג לציבור בפורמט פתוח.

עד היום פורסם חוק ההסדרים בעותקים מודפסים ובפורמטים סגורים ולא ניתנה לציבור האפשרות להגיב בצורה מקוונת על סעיפי החוק, הנוגע בסוגיות חשובות ומכריעות בכל הקשור לתקציב המדינה ולהסדרים רבים במשק.

לדברי משרדו של השר איתן, הערות הציבור לסעיפי החוק השונים יועברו לנציגי משרד האוצר ולחברי הכנסת מן הקואליציה והאופוזיציה, כך שיוכלו להעזר בהם בעת הדיונים על החוק בועדות הכנסת השונות – כחלק משיתוף הציבור בקבלת ההחלטות.

שר האוצר יובל שטייניץ אמר ביחס למהלך החדש כי הינו "מייחס חשיבות גדולה לשיח הציבורי סביב תקציב המדינה והמדיניות הכלכלית של הממשלה ולכן הצעות החוק חשופות לכל".

השר מיכאל איתן הוסיף לדבריו של שטייניץ ואמר כי "פירסום חוק ההסדרים במסגרת אתר שיתוף הציבור הוא מהלך נוסף במסגרת מדיניות ממשל פתוח הנהוגה בדמוקרטיות המתקדמות בעולם בהן ארה"ב, בריטניה וקנדה ואותה אני מקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully