וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוויתן: נמצאו סימנים לגז מול חופי חיפה

רם עוזרי

29.11.2010 / 11:00

מניתוח ראשוני בקידוח לוויתן עולה כי ישנו גז בחולות שכבת המטרה. עם זאת הדגישו השותפות כי "מדובר באינדיקציות ראשוניות בלבד וטרם ניתן לקבוע את גודל, איכוית או כלכליות המאגר"

"מניתוח ראשוני של המידע שהתקבל במהלך הקידוח, נראה כי המטרה העיקרית כוללת חולות המכילים גז טבעי. יצוין כי בשלב זה מדובר באינדיקציות ראשוניות בלבד וטרם ניתן לקבוע את גודלו ו/או את איכויותיו ו/או את כלכליותו של המאגר" - כך הודיעו הבוקר השותפות בקידוח לוויתן, אבנר , רציו, דלק קידוחים, דלק אנרגיה, כהן פיתוח וקבוצת דלק. המסחר במניות של שותפויות אלה לא נפתח עם פתיחת הבורסה.

עוד נמסר בהודעת השותפות: "על פי התכנון, תימשך הקדיחה בתוך המטרה העיקרית תוך ביצוע בדיקות שונות בקידוח, לרבות בדיקות חשמליות (לוגים). לאחר סיום ביצועם של הלוגים, אשר עשויים להימשך כשבועיים, תימסר הודעה מעודכנת".

בתום עבודות שנמשכו כששה שבועות, הגיע בסוף השבוע קידוח לווייתן 1 אל שכבת המטרה במבנה הגיאולוגי התת-ימי המרוחק 135 ק"מ ממערב לחיפה. קידוח לווייתן 1 יצא לדרך באמצע אוקטובר בעלות כוללת של כ-150 מיליון דולר. בעלות הזכויות בקידוח הן חברות קבוצת דלק (45%), נובל אנרג'י האמריקאית (40%) ורציו (15%).

מנכ"ל נובל אנרג'י, צ'ארלס דייוידסון, ינחת היום בישראל לביקור בן יומיים. בנובל סירבו להתייחס לסדר פגישותיו, וציינו כי מדובר בחלק מביקורי עבודה שוטפים באזור, אולם על פי הערכות בשוק, הביקור קשור להודעה הצפויה של השותפות בקידוח לווייתן.

עדכון ראשון: 10:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully