וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצור המדים לצה"ל בדרך לידיים ישראליות

צבי זרחיה

19.12.2010 / 11:20

ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הטקסטיל הבטחוני, לפיה יחויבו צה"ל, המשטרה והשב"ס לרכוש מדים מתוצרת הארץ

צה"ל, המשטרה והשב"ס יחוייבו להעדיף מוצרי טקסטיל שיוצרו בארץ. מפעלים ישראליים יוכלו לזכות במכרזים של טקסטיל עבור כוחות הביטחון גם אם הצעותיהם יהיו יקרות ב-50% מההצעה הזולה ביותר של מתחרים מחו"ל.

כך קובעת הצעת חוק הטקסטיל הבטחוני שהוגשה על ידי ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) ואושרה הבוקר בועדת החוקה לקראת העלאתה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. משמעות הצעת החוק היא תוספת של למעלה מאלף עובדים ישראלים מאזור הפריפריה לתעשיית הטקסטיל.

ח"כ יחימוביץ' אמרה בתגובה כי: "הכל יצאו נשכרים מהצעת החוק הנוכחית שתביא להחייאת מפעלי טקסטיל ישראלים רבים, תחייה את הפריפריה, תוסיף עובדים רבים לתעשייה ובעיקר תביא לכך שחיילים ושוטרים ישראלים ילבשו תוצרת הארץ ולא תוצרת סין".

ההצעה הונחה על שולחן הכנסת בכנסת ה-17 לפני כארבע שנים ע"י הח"כים שלי יחימוביץ' (העבודה), מגלי והבה (קדימה), ומי שהיום מכהנים כשרים - סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) ומשה כחלון (ליכוד). לקריאה הראשונה הגיעה הצעת החוק התקציבית ללא תמיכת ממשלה, אולם חרף התנגדות הממשלה נתמכה ברוב של 60 ח"כים (המינימום הדרוש להצעה תקציבית שהממשלה מתנגדת לה הוא 55 חברי כנסת תומכים) ביולי 2008. בכנסת הנוכחית עוכב קידומה של הצעת החוק, בשל התנגדות האוצר להחיל עליה דין רציפות שיאפשר להשלים את החקיקה.

הפריצה מול האוצר הושגה לאחר מגעים אינטנסיביים שניהלה ח"כ יחימוביץ' מול האוצר, משרד הביטחון והמשרד לביטחון פנים. ההסכמה שהושגה קובעת את ההעדפה ממנה יהנו היצרנים הישראלים, וכי הצעת החוק תעבור כהוראת שעה למשך שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully