וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים נגד ועדת חקירה לשריפה בכרמל, בינתיים

פנחס וולף

20.12.2010 / 15:33

רוב חברי הוועדה לביקורת המדינה הצביעו נגד ההצעה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת נסיבות אסון הכרמל. עם זאת, תיערך הצבעה נוספת במועד שיקבע על ידי יו"ר הוועדה יואל חסון

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: עידן גוראל)

הוועדה לביקורת המדינה הצביעה היום (שני) נגד ההצעה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת היערכות משרדי הממשלה למצב שירותי הכבאות ובעקבות אסון השריפה בכרמל. שמונה מחברי הוועדה הצביעו נגד ההצעה ושלושה הצביעו בעדה. עם זאת, בעקבות בחינה מחודשת של העניין תערוך הוועדה הצבעה חוזרת, על ההצעה, במועד שיקבע יו"ר הוועדה, ח"כ יואל חסון (קדימה).

לאחר ההצבעה אמר חסון כי "בהמשך לדיון הקודם בוועדה ובהמשך לכך שיש הסכמה עם הממשלה, אנחנו פונים למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, להכין דו"ח נפרד בנושא אסון הכרמל. זו סמכותו ועל פיה הוא יקבל החלטה".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) תקף את החלטת הוועדה ואמר כי "ממשלת ישראל שחסמה בגופה הקמת ועדת חקירה ממלכתית לא חששה מעיכוב ביישום לקחים נדרשים כדי להילחם בשריפות, אלא מחשיפת כשליה המתמשכים של הממשלה בהמשך למחדלי הממשלה הקודמת. רק אינטרסים של כל האשמים יכלו להכשיל את מה שכל הציבור יודע שיש בו צורך - ועדת חקירה ממלכתית לחקר כשלי מערך הכיבוי וההצלה".

בשבוע שעבר קבעה וועדת השרים לביקורת המדינה כ ימבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, יפתח בחקירת נסיבות השריפה בכרמל, במהלך ישיבת השרים בה נכח המבקר, סיכמו שר המשפטים יעקב נאמן ולינדנשטראוס כי זה ישקוד על דו"ח מיוחד שיוגש לממשלה בתוך ארבע חודשים.

בנוסף, החליטה הוועדה להטיל על משרדי הממשלה הנוגעים בדבר לדווח לה בתוך שלושה חודשים על תיקון הליקויים שצויינו בדו"ח המבקר שפורסם בנושא הערכות שירותי הכבאות וההצלה. חשוב לציין, כי בשונה מוועדת חקירה ממלכתית, בדיקה של המבקר אינה נושאת בצדה מסקנות אישיות ולכן "נוחה" יותר לבעלי התפקידים שייבדקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully