וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה בדרך? ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה

הסתדרות העובדים הודיעה על כוונתה להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק בשל עליות המחירים במוצרי היסוד. עופר עיני: "מעמד הביניים שמוצאים עצמם חנוקים מול גזרות הממשלה"

הסתדרות העובדים הודיעה היום (שלישי) על התכנסותה ביום חמישי לצורך קבלת החלטה על סכסוך עבודה כללי במשק בשל "עליית המחירים של מוצרי היסוד ועל אי נכונותה של הממשלה לאמץ את ההסכם להעלאת שכר המינימום", לשון ההודעה.

אם יוכרז סכסוך העבודה יחול הן על המגזר הפרטי והן על הציבורי ולאחר כשבועיים יהפוך לשביתה הכללית במשק. הסכסוך ייכנס לתוקף רק לאחר כינוס בית נבחרי ההסתדרות בתחילת השבוע הבא.

בנוסף, הודיעו שלושת הגופים הגדולים במשק הסתדרות העובדים, המרכז לשלטון מקומי והמעסיקים, המהווים יחד את מטה המאבק במחירים, על התכנסות כדי להחליט על צעדי מחאה נוספים.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר היום כי "ההסתדרות פועלת בשני מישורים- הארגוני והציבורי. במישור הארגוני אנו נפעל להכרזת סכסוך עבודה אולם קיימים גם צעדי מחאה במישור הציבורי שעליהם יוחלט במטה המאבק המשותף מחר. אני חוזר וקורא לראש הממשלה לכנס אותנו כדי למצוא את הדרך להקל על השכבות החלשות ומעמד הביניים שמוצאים עצמם חנוקים מול גזרות הממשלה".

גם נציגי התאחדות הסטודנטים, בראשות איציק שמולי, ישתתפו בכינוס המטה, זאת לאחר שהודיעו היום על הצטרפותם למחאה. עיני ברך היום על הצטרפות הסטודנטים למאבק ואמר כי "הצטרפותם מעידה על התחושות הקשות הקיימות בציבור בכלל ובציבור הצעירים בפרט. אין ספק שהתגבשה כאן חזית אזרחית וחברתית רחבה שאומרת לראש הממשלה ולשר האוצר עד כאן. אני לא חושב שהם יכולים להתעלם מהקריאה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully